آفتاب

ایران به اظهارات معاون نخست وزیر ترکیه واکنش نشان داد

ایران به اظهارات معاون نخست وزیر ترکیه واکنش نشان داد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات نعمان قورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه در خصوص تأثیر سیاست های مذهبی جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات نعمان قورتولموش معاون نخست وزير تركيه در خصوص تاثير سياست هاي مذهبی جمهوری اسلامی ايران در عراق گفت: سياست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران برآمده از ارزشها و تعالیم والای انسانی واسلامی است که در آن امنیت و ثبات همسایگان بویژه کشورهای اسلامی از اولویت بالایی بر خوردار است.

قاسمی افزود: فرقه گرایی، قومیت گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در سیاست های اصولی منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی نداشته و ندارد. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران برآمده از حسن نیت توام با احترام به حفظ استقلال و تمامیت ارضی همسایگان است که درک آن نباید برای برخی ناظران سخت باشد.

قاسمی در پایان گفت: ضروری است کشورهای منطقه با درک شرایط حساس و خطیر منطقه در جهت پایان تنش ها و درگیری ها گام برداشته و سخن برانند.

52311

 

 

کد N1526872

وبگردی