آفتاب
معاون رئیس جمهوری :

درآمد سرانه شهری استان کردستان 75 درصد متوسط کشوری است

درآمد سرانه شهری استان کردستان 75 درصد متوسط کشوری است

سنندج- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: درآمد سرانه شهری استان کردستان در مقایسه با آمار کشوری رقم معتبری نیست و حدود 75 درصد متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جمشید انصاری شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان در سنندج، افزود: درآمد خانوارهای شهری کردستان حدود 75 درصد درآمد خانوارهای شهری کشوری است.
وی گفت: هر خانوار شهری سالانه در کشور حدود 278 میلیون و 872 هزار ریال درآمد دارد و این رقم در کردستان 208 میلیون و 81 هزار ریال است که به نوعی 75 درصد درامد خانوارهای شهری است.
وی اضافه کرد: هزینه خانوارهای شهری استان، 77،5 درصد هزینه خانوارهای شهری کشوری است که نقطه قابل توجه این است که 2 درصد پس انداز مثبت شکل می گیرد.
به گفته وی خانوارهای روستایی کشور، متوسط درآمدشان 161 میلیون و 38 هزار ریال است و نسبت خانوارهای روستایی کردستان از این درآمد 137 میلیون و 820 هزار ریال است که نشان از کمبود بیش از10 درصدی درآمد خانوارهای روستایی استان نسبت به کشوری است.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است هزینه خانوارهای روستایی کردستان با متوسط کشوری تقریبا برابر است.
انصاری بیان کرد: 146 میلیون ریال هزینه متوسط خانواده های روستایی است که سهم خانوارهایی روستایی کردستان 145 میلیون و 533 هزار ریال است و این به معنای آن است که در روستاهای استان، پس انداز منفی شکل می گیرد.
وی در ادامه به مشکلات بخش های مختلف استان پرداخت و اظهار کرد: 2 پروژه راه کرمانشاه- میاندوآب و سنندج - مریوان به دلیل اهمیتی که در توسعه کردستان دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برای بهره برداری از آنها تلاش مضاعفی صورت گیرد.
بحث خرید زمین برای شرکت شهرک های صنعتی استان دیگر نکته ای بود که رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به آن اشاره کرد و افزود:کمک خرید 700 هکتار زمین جهت احداث شهرک صنعتی سنندج را به عنوان مصوبه در نظر می گیریم و آماده ایم برای خریداری این زمین همکاری کنیم.
انصاری در ادامه به بحث تخصیص آب در استان اشاره کرد و گفت: باید مسئولان برای کسب سهم مورد نیاز استان تلاش خود را بکار گیرند و دولت هم تلاش می کند افزایش سهم کردستان را از آب در دستور کار قرار دهد.
وی با بیان اینکه بانکها نیز باید از صنعت استان حمایت کنند اظهار کرد: بانک های مرکزی تلاش کنند به پرو‍ژه های متوسط و بزرگ تسهیلات ارائه دهند و ما هم کمک می کنیم سهم وام دهی آنان افزایش یابد.
7355/1904/ 3404
**خبرنگاران: وریا کرمی/ مسعود احمدی** انتشاردهنده: محسن اسماعیلی
کد N1526823

وبگردی