آفتاب
پس از پنج ماه از برداشت محصول

توافق با کشاورزان عملی نشد/ گوجه خون به دل مردم کرد

توافق با کشاورزان عملی نشد/ گوجه خون به دل مردم کرد

کرمان – مشکل افت شدید قیمت گوجه در اردیبهشت ماه سال جاری با اجرای طرح خرید توافقی محصول در حالی کمی التیام یافت که این مرهم بعد از گذشت شش ماه خود به دردسر جدید کشاورزان تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر -  گروه استان ها: کشت محصولات جالیزی در جنوب استان کرمان به صورت سنتی هر سال چندین بار انجام می شود و در این میان گوجه یکی از محصولاتی است که هر سال هزاران هکتار زمین را زیر کشت می برد.

اما با وجود همه پتانسیل های کشاورزی، امسال هم داستان افت شدید قیمت در جنوب کرمان تکرار شد بطوریکه کشاورزان حتی توان برداشت محصول از زمین های کشاورزی را نداشتند و ترجیح می دادند که گوجه در مزارع خوراک دام ها شود.

افت قیمت محصول مشکل کشاورزان جنوب کرمان

اردیبهشت ماه سال جاری بود که قیمت هر کیلو گوجه به زیر ۱۰۰ تومان هم رسید و قیمت جعبه گوجه از میوه درونش بیشتر شد و در این وضعیت بود که  دولت تصمیم گرفت مثل سال های گذشته مرهم خود را بر زخم کنده کشاورزان جنوب کرمان بگذارد و طرح خرید توافقی را کلید زد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان که همیشه با مشکل، عدم اجرای الگوی کشت در جنوب کرمان دست و پنجه نرم می کند برای حل این مشکل ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: طرح خرید توافقی محصول در جنوب کرمان آغاز  و در نهایت با قیمت مشخص محصول از کشاورزان خریداری می شود.

اما حالا پنج ماه از آن زمان می گذرد اما دسترنج کشاورزان هنوز پرداخت نشده است و گفته می شود مطالبات کشاورزان از محل اجرای این طرح حدود ۹۰ میلیارد ریال است.

کد N1526794

وبگردی