آفتاب
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست:

تمام صنایع ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی هستند

تمام صنایع ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی هستند

زنجان-رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تمام صنایع ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار  عصر  پنج شنبه در نشست هم اندیشی با حضور برخی از فعالان محیط زیست، نماینده صنایع و مسئولان استان زنجان، اظهار داشت: رعایت مسائل قانونی در همه زمینه ها لازم و در زمینه محیط زیست نیز باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه استان ها را ملزم به رعایت فاصله استقرار صنایع از شهرها کرده ایم، افزود: در تهران این الزام ۱۲۰ کیلومتر و در استانی مثل اصفهان نیز ۵۰ کیلومتر تعیین شده است. این میزان از شهرهای مرکز استان ۳۰ کیلومتر تعیین شده است.

ابتکار  آسیب رساندن به محیط زیست را آسیب به اقتصاد و توسعه کشور دانست و اظهار داشت: به توسعه کشور باید همه جانبه نگاه شود. برای توسعه کشور باید همگرایی در همه بخش ها وجود داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست یکی از اولویت های این سازمان را همگرایی بخش های مختلف برای رسیدن به اهداف زیست محیطی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم در استان ها همه بخش ها با مشارکت جدی مردم نسبت به رعایت شاخصه های زیست محیطی تلاش کنند.

ابتکار با بیان اینکه باید در مرحله برنامه ریزی نسبت به استقرار صنایع و رعایت استانداردها توجه کرد، افزود: در راستای رعایت شاخص های زیست محیطی از ظرفیت دانشگاه و ثمن ها باید استفاده حداکثری کرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ظرفیت های دانشگاه را برای محیط زیست کشور بالا عنوان کرد و اظهار داشت: باید از فعالیت پژوهشی دانشگاه ها در این حوزه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند استفاده از فناوری و دانش روز برای بهبود شاخص های زیست محیطی هستیم، افزود: باید با هزینه کم، زمان کوتاه و بهره وری بالا نسبت به بهبود امور اقدام کرد.

ابتکار استفاده از تجربه موفق بین المللی در حوزه زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: برای رسیدن به نتایح مطلوب باید از تجارب موفق کشورها بهره برد.

وی مسائل زیست محیطی را به عنوان یک مطالبه بین المللی در دنیای امروزی   عنوان کرد و گفت: همه رهبران جهان در پاریس برای مسائل زیست محیطی حضور پیدا کردند و این موضوع نشان از اهمیت مسائل زیست محیطی در دنیا است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست حضور ایران در توافق پاریس را یادآور شد و تاکید کرد: ایران نیز تعهداتی در بخش محیط زیستی داده که جدیت لازم در این خصوص اعمال می شود.

ابتکار خواستار تبدیل مطالبات زیست محیطی به یک حرکت فراگیر شد و تاکید کرد: امروز به دلیل آگاهی مردم در خصوص اهمیت مسائل زیست محیطی شاهد مطالبات عمومی زیادی در این خصوص هستیم.

کد N1526781

وبگردی