آفتاب

94 هزار انجمن اولیاء و مربیان در سطح کشور فعالیت دارند

94 هزار انجمن اولیاء و مربیان در سطح کشور فعالیت دارند

مشهد- ایرنا- مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده گفت: هم اکنون تعداد 94 هزار انجمن اولیاء و مربیان در مدارس سطح کشور فعالیت دارند.

علی اصغر احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: در چارچوب شرایط تشکیل و فعالیت انجمن اولیاء و مربیان برپایی آن در مدارس دارای بالای 10 نفر دانش آموز میسر است.
وی ادامه داد: بر این اساس می توان گفت 100 درصد مدارس دارای شرایط هم اینک در سطح شکور از فعالیت انجمن اولیاء و مربیان بهره مندند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده گفت: هم اکنون حدود 100 هزار آموزشگاه در سطح کشور فعال است که 94 هزار واحد آن حائز شرایط تشکیل انجمن اولیاء و مربیان است.
وی در ادامه 'مشارکت پذیری' را از سیاستهای وزارت آموزش و پرورش ذکر و بیان کرد: به هیچوجه مشارکت اولیاء در پیشبرد امور مربوط به تعلیم و تربیت صرفا همکاری مادی نیست بلکه مشارکت در قالبها و اشکال مختلف مد نظر و مورد توجه است.
احمدی افزود: تعداد انجمنهای اولیاء و مربیان در کشور مطلوب و شمار قابل توجهی است اما به هیچوجه از میزان مشارکت و نقش آفرینی انجمنها با توجه به ظرفیتهای بالایی که برای آنها متصوریم راضی نیستیم.
وی ادامه داد: انجمنهای اولیاء و مربیان در حوزه فعالیت، میزان حضور و میزان نظارت بر امور آموزشی و پرورشی قادر به نقش آفرینی پررنگتر و بهتری هستند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده گفت: راهکار افزایش مشارکت میان مدرسه و اولیاء وجود تصویری روشن و عینی از فعالیتهای تربیتی است.
وی افزود: هنوز از مفهوم اصلی تربیت فاصله فراوان داریم زیرا مفهوم اصلی تربیب به معنای رشد دادن شخصیت و زمینه سازی برای رشد دانش آموزان است.
احمدی ادامه داد: باید تصویر روشنی از فعالیتهای تربیتی به والدین داد زیرا تربیت به هیچوجه تنها به معنای فعالیتهای فوق برنامه پرورشی و ورزشی و غیره نیست.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده در سفر یک روزه خود به مشهد در همایش پیوند اولیاء و مربیان، مراسم بهره برداری از 32 دستگاه اتوبوس ویژه سرویس مدارس و همایش تربیتی با مشاوران امور تربیتی شرکت کرد.
7496/1858** خبرنگار: آرزو جاودانی**انتشار دهنده: حسین کریم زاده
کد N1526746

وبگردی