آفتاب
رئیس دانشگاه تهران خبر داد:

ایجاد شبکه کارآموزی دانشجویان میان دانشگاه‌های ایران و روسیه

ایجاد شبکه کارآموزی دانشجویان میان دانشگاه‌های ایران و روسیه

رئیس دانشگاه تهران گفت: برنامه داریم شبکه کارآموزی دانشجویان مقاطع کارشناسی را میان دانشگاه‌های ایران و روسیه ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه در باغ نگارستان دانشگاه تهران گفت: برای توسعه شبکه دانشجویی دانشگاه‌های دو کشور ایران و روسیه پیشنهاد می‌کنیم شبکه کارآموزی دانشجویان در مقاطع کارشناسی ایجاد شود.

وی افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی مشترک میان دو کشور ایران و روسیه نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه‌های دو کشور به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه موجب همکاری‌های علمی دو کشور می‌شود، گفت: هدف اصلی برگزاری این اجلاس، استفاده از توانمندی‌های دو طرف برای توسعه علمی و فناوری و مشارکت در تأمین نیازها و یافتن راه‌حل‌ها برای چالش‌های دو کشور است.

نیلی احمدآبادی اظهار داشت: دانشگاه‌های حاضر در این اجلاس باید از سرمایه‌های اصلی دو کشور در حوزه آموزش عالی و علم و فناوری استفاده کنند تا همکاری‌های دوجانبه میان این دو کشور شکل گیرد.

وی تأکید کرد: همکاری‌ دانشگاه‌های ایران و روسیه در حوزه‌های علوم، مهندسی هوا فضا، مواد، زبان روسی، فارسی و انفورماتیک، مطالعات روسیه و شرق‌شناسی، شیمی، بیو دارو، مواد جدید، پتروشیمی، مهندسی نفت و گاز از طریق تبادل دانشجو، راهنمایی مشترک رساله‌های دکتری، برگزاری دوره‌های مشترک و کارگاه‌ها و سمینارهای مشترک انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه جامع و نماد آموزش عالی ایران، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و گفتگو میان ملت‌ها با زبان علم را در برنامه‌های خود دنبال می‌کند و بر این اساس بیش از ۹۵۰ دانشجو در دوره‌های مشترک و بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دوره‌های کوتاه مدت این دانشگاه حضور داشته‌اند.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: این دانشگاه با بیش از ۶۰ کشور خارجی دوره‌های مشترک برگزار کرده است.

کد N1526711

وبگردی