آفتاب
وزیر دادگستری اعلام کرد؛

تمرکز گشت‌های تعزیرات برکالاهای سلامت‌محور/رسیدگی به پرونده اصناف

تمرکز گشت‌های تعزیرات برکالاهای سلامت‌محور/رسیدگی به پرونده اصناف

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در سطح مبارزه با عرضه قاچاق خیلی فعال نیستیم، گفت: تمرکز بر روی مجاری اصلی و ورودی است که در این خصوص بر کالاهای سلامت محور متمرکز شدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تعزیرات از این به بعد در بحث مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه ورود نمی کند؟، گفت: اصلا کسی چنین حرفی نزده است. اولویت ما از گذشته، مبادی ورودی، شبکه های حمل و نقل و مراکز تجمع کالاهای قاچاق مثل انبارها و بنکداری ها بوده است و در حال حاصر هم همین امر را دنبال می کنیم

وی با اشاره به تمایل اصناف خودشان برای ورود در سطح عرضه، گفت: ما از این مساله استقبال کردیم. امیدواریم آنها بتوانند در این جهت به ما کمک کنند و مبارزه با قاچاق سریع تر و جدی تر جلو برود.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که  تعزیرات هنوز در سطح عرضه حضور دارد؟ گفت: به هر حال اگر اصناف پرونده ای تشکیل دهند و به تعزیرات ارسال کنند، رسیدگی می کنیم. 

پورمحمدی تصریح کرد: توانایی هایمان را عمدتا بر روی مجاری اصلی قاچاق متمرکز کردیم مثل مبادی و مجاری و انبارها و اگر در حال حاضر نمی خواستیم در بحث سطح عرضه حضور پیدا کنیم، علت همین بود که مجاری اصلی قاچاق مانده است. اتحادیه ها و اصناف آمدند و گفتند می خواهیم در سطح عرضه ورود کنیم و ما هم استقبال کردیم که به ما کمک کنند. 

وی افزود: در سطح عرضه اگر پرونده تشکیل شود، ما بررسی خواهیم کرد و هرجا که به تخلف برسیم حتما برخورد می کنیم. گشت ها و بازرسی هایمان را روی کالاهای سلامت محور متمرکز کردیم و اولویت  مسایلی است که با جان و سلامت و بهداشت مردم سروکار دارد. 

پور محمدی در واکنش به برخی گفته ها مبنی بر اینکه می گویند. آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اخیرا مصوبه ای را برای اجرا ابلاغ و دستور داده فعلا دستگاه ها در جهت مقابله با قاچاق ورود نکنند، گفت: اصلا این حرف هایی که گزارش شده درست نیست. از قبل چنین چیزی نبوده و ما در خصوص عرضه قرارمان نبود که ورود کنیم. باید گام های اولیه را محکم بر می داشتیم. وقتی صحبت کردیم، تاکید شد که هماهنگی شود و در بازار تشنج ایجاد نشو.هر کاری می کنیم باید سبب افزایش قیمت و تشنج  نشود.

کد N1526634

وبگردی