آفتاب

معاون حوزه علمیه: مسئولیت علما برای تبلیغ اسلام درخارج باارزش تر است

معاون حوزه علمیه: مسئولیت علما برای تبلیغ اسلام درخارج باارزش تر است

گرگان – ایرنا – معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: مسئولیت علما و روحانیون برای تبلیغ اسلام در کشورهای دیگر ، صدها برابر با اهمیت تر و با ارزش تر از تبلیغ در داخل کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمدحسن زمانی شامگاه چهارشنبه در نشست تبیین نقش طلاب و روحانیون در عرصه بین الملل که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در میان همه ادیان الهی و آسمانی، اسلام تنها دین دارای قابلیت جهانی شدن است.
وی بیان کرد: دین مبین اسلام سه جلوه بارز و آشکار 'جهانی بودن'، 'جهانی شدن' و 'جهانی سازی' دارد که بخش عمده مسئولیت اجرای آن بر عهده روحانیون و علمای دین است.
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور افزود: جهانی بودن اسلام به معنای آن است که قوانین فقهی این دین قابلیت پاسخگویی به نیازهای همه جوامع بشری برای همه نژادها، ملت ها و تمدن ها در همه دوره ها و زمان ها را دارد.
حجت الاسلام زمانی افزود: با افزودن عنصر اجتهاد، شرایط به گونه ای فراهم شد که اسلام پاسخگوی نیازهای دنیای معاصر باشد و این ویژگی را تنها این دین دارد.
وی به جهانی شدن اسلام اشاره کرد و گفت: براساس وعده الهی در قرآن، دین اسلام همه جهان را فرا خواهد گرفت و دیگر ادیان از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند.
معاون حوزه علمیه به جهانی سازی اسلام ناب اشاره و اضافه کرد: نشر اسلام ناب وظیفه و تکلیف خاتم النبیین(ص) بود و بعد از ایشان این رسالت خطیر بر عهده ائمه معصومین(ع) گذاشته شد و امروز نیز علما، روحانیان و حوزه های علمیه این وظیفه مهم را عهده دار هستند.
وی با بیان این که امروز بیش از 90 درصد عرصه های جهانی برای تبلیغ دینی، علمی و فرهنگی باز است، افزود: امروزبسیاری از کشورهای جهان از روحانیت شیعه استقبال می کنند که باید این فرصت ها را غنیمت بشماریم.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی **انتشار دهنده: پری سالارنیا
کد N1526498

وبگردی