آفتاب
رئیس اندیشکده خانواده:

احادیثی که می گوید سن زن باید پنج تا هفت سال کوچکتر از شوهر باشد جعلی است

احادیثی که می گوید سن زن باید پنج تا هفت سال کوچکتر از شوهر باشد جعلی است

مشهد- ایرنا- رئیس اندیشکده خانواده گفت: احادیثی که می گوید سن زن باید پنج تا هفت سال کوچکتر از شوهر باشد جعلی است زیرا چگونه ممکن است یک امام چنین سخنی بگوید در حالی که جد وی پیامبر اسلام (ص) دست کم 15 سال از همسرش کوچکتر بود.

غلامعلی افروز چهارشنبه شب در همایش 'پنجمین جشنواره مسیر خوشبختی' در مشهد افزود: افرادی که می گویند در ازدواج سن دختر باید کمتر از سن پسر باشد دچار عقب ماندگی فرهنگی و علمی هستند هر چند اگر سن دختر کمتر یا هم سن پسر باشد اشکال ندارد ولی اگر دختر بزرگتر باشد چون پختگی بیشتری دارد طلاق نیز کمتر روی می دهد.
وی با بیان اینکه با وام گرفتن از دیگران و قرض کردن نباید ازدواج کرد اظهار کرد: ازدواج سرنوشت سازترین انتخاب زندگی هر فرد می باشد و انتخاب همسر با انتخاب رشته تحصیلی، محل سکونت یا انتخاب دوست فرق دارد لذا باید در این موضوع انتخاب دقیق و مراسم عروسی آسان را در نظر داشت.
وی گفت: در ازدواج باید به کفایت دختر و پسر توجه کرد زیرا هدف از ازدواج رسیدن به آرامش و خوشبختی است.
افروز با بیان اینکه تفاوت سن شناسنامه ای ملاک نیست افزود: سن حقیقی افراد با سن شناسنامه ای آنها فرق دارد و با مجموع سن شناسنامه ای، سن ساختار کروموزومی، زیستی و سن نشاط معنوی و روانی افراد سن حقیقی به دست می آید.
وی همچنین سخنانی را که می گوید فرزند آوری بعد از 36 سالگی باعث معلولیت نوزاد می شود نادرست دانست.
وی اظهار کرد: در ازدواج، تجربه حرفه ای مهمتر از تحصیلات است و نباید گول مدرک را خورد، همچنین نباید به صرف اینکه برادر کسی معتاد است یا در خانواده یک دختر، فرد مطلقه وجود دارد، از دختری که قابلیت ازدواج دارد صرف نظر کرد.
مسئول ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی نیز خودآگاهی در انتخاب همسر، مدیریت هیجانات، اصلاح باورها، تحکیم زندگی و ایجاد زندگی پایدار را برخی از اهداف همایش مزبور ذکر کرد.
مرتضی روحانی افزود: در هر دوره 9 ماهه، 40 همایش در این زمینه برگزار می شود و در این دوره 450 نفر از دانشجویان مجرد و 500 نفر از دانشجویان متاهل شرکت دارند.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1526303

وبگردی