آفتاب

ماموریت اصلی کانون های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

ماموریت اصلی کانون های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

تهران- ایرنا- رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی - هنری مساجد، مهمترین ماموریت این کانون ها را مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی عصر چهارشنبه در همایش تجدید میثاق اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با ولایت که در سالن همایش های سازمان حج و زیارت برگزار شد، افزود: تمامی مساجد مناطق شهری و روستایی کشور از کانون های فرهنگی و هنری فعال برخوردار هستند.
وی گفت: کانون فرهنگی و هنری ، بسیج و امام جماعت مساجد سه عنصر اصلی برای تبدیل این مراکز مذهبی به سنگر و پایگاهی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن هستند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان این است که مساجد را تحت تاثیر فعالیت های ضدفرهنگی خود قرار دهند گفت: جاسوسان انگلیسی که مدتی قبل در کرمانشاه دستگیر شدند نیز در اعترافاتشان یکی از اهداف خرابکاری خود در کشور را کانون های مساجد عنوان کردند.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت مساجد و کانون ها عنوان کرد: برنامه ریزان در مجلس، دولت و همه دستگاه ها باید برای تقویت مساجد از منابع و ظرفیت های قانونی به خوبی استفاده کنند.
رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقای کانون ها در دست مطالعه است، افزود: برنامه ریزی صحیح و منسجم ، لازمه بازگرداندن مساجد به جایگاه اصلی در عرصه فعالیت های فرهنگی است.
ارباب سلیمانی، آموزه های قرآن و سیره اهل بیت(ع) را بهترین راهکار تربیت مسجدی عنوان کرد و گفت: مسجد پایگاه نیروسازی است و در این زمینه ائمه جماعت از نقش مهمی برخوردار هستند.
به گفته وی، 22 هزار و 500 کانون فرهنگی و هنری مسجد در کشور فعال است که از این تعداد یک هزار و 140 کانون آن در استان تهران هستند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در این همایش گفت: انقلاب اسلامی و صدور آن به اقصی نقاط جهان مستلزم حمایت جدی از ولایت فقیه است.
وی افزود: مسجدنشینان، سنگرنشینان زمان ما هستند و الگوی تبلیغ آنان پیامبر اکرم(ص) است.
به گزارش ایرنا، در این همایش از خانواده شهدای مدافع حرم، شهید علی اصغر یوسفی، شهید فصیحی، شهید احمد عطایی، شهید اسدی و شهید اصغر فلاح پیشه تجلیل شد.
همچنین از حجت الاسلام مرتضی صفایی امام جمعه گلستان، حجت الاسلام حسینی امام جمعه صفادشت، حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه ملارد، حجت الاسلام خدایی امام جمعه نسیم شهر تقدیر شد.
تجلیل از حجت الاسلام متدین امام جماعت مسجد اوین، حجت الاسلام مجتبی عسگری امام جماعت مسجد امام رضا(ع)، حجت الاسلام میرشاه ولد امام جماعت مسجد المهدی(عج)، حجت الاسلام نصرتی، حجت الاسلام مهدی شیخی امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، حجت الاسلام حکیمی امام جماعت مسجد ولی عصر(عج)، حجت السلام علی محمدی امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) و حجت الاسلام کوثری نیا امام جماعت مسجد امام حسین(ع) از دیگر برنامه های این همایش بود.
خبرنگار: معصومه آقاامینی - انتشاردهنده: مجید ملازاده
تهرام/7244//1625/1772
کد N1526226

وبگردی