آفتاب

ترمیم کابینه بهتر از استیضاح است

ترمیم کابینه بهتر از استیضاح است

*بهرام پارسایی

اینکه چندماه بیشتر به عمر دولت باقی نیست و استیضاحی در مجلس انجام شود یک سر قضیه است اما یک سر قضیه این است که دولت اگر خودش شخصا تصمیم به ترمیم کابینه بگیرد بهتر است.

دولت اگر تصمیم به ترمیم کابینه بگیرد به چند دلیل به نفعش است، از یک سو می تواند یک کابینه قویتر و منسجم‌تر که با شاکله فعلی مجلس دهم نیز بخواند معرفی کند. بهرحال اولویت های اول و دوم کابینه اقای روحانی اکثرا از مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند و اولویت های چهارم و پنجم دولت بودند که توانستند نظر مثبت مجلس نهم را داشته باشند، به همین دلیل ما اعتقاد داریم که دولت باید اقدام به ترمیم کابینه بگیرد. در حال حاضر دولت می‌تواند اولویت‌های اول خودش را به مجلس معرفی کند و مجلس نیز به آنها رای مثبت می‌دهد، در واقع نیروهایی را که با دولت همراه‌تر و قوی‌تر هستند به مجلس معرفی کند.

معتقدم استیضاح در این زمان که دولت مورد هجمه های مختلف قرار گرفته است و هر روز گروهی به بهانه های مختلف به دولت حمله های به ناحق دارند مناسب نیست.

از جمله هجمه‌هایی که به ناحق این روزها علیه دولت انجام می شود بحث قراردادهای نفتی است که اظهر من شمس است که هر روز تاخیر در این قراردادها به منافع ملی ما لطمه می زند و باعث غارت منابع نفتی ما توسط کشورهای همسایه می شود یا هجمه‌هایی که علیه دولت در مسئله FATF انجام میشود بسیاربه ناحق است چراکه دولت قبل نیز پیگیر این مسئله بود، پایه گذار حقوق‌های نجومی، دولت قبل بود و مقرراتی که در این بخش وضع شده است مربوط به دولت قبل است اما می بینیم بازهم عده ای دولت یازدهم را در این مسئله مقصر می دانند، در این شرایط و با این هجمه ها استیضاح وزرای دولت نیز اقدام مناسبی نیست که توسط مجلس انجام شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم

 

کد N1526153

وبگردی