آفتاب

کشف بیش از چهار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمان

کشف بیش از چهار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمان

کرمان - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت که بیش از چهار میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی های انجام شده طی 6 ماه نخست سال جاری در این استان کشف شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمان مهدی حسینی نژاد افزود: 390 بازرسی از واحدها صنفی در سطح عمده و خرده فروشی توسط کارشناسان و بازرسان معاونت بازرسی این سازمان در شش ماه نخست سال جاری انجام شد.
وی اظهار کرد: تاکنون 26 پرونده در زمینه کالای قاچاق در استان کرمان تکمیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: عمده کشفیات انجام شده در بخش کالای قاچاق در استان کرمان انواع گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی، لوازم صوتی تصویری، کالاهای دخانی، لوازم آرایشی بهداشتی، انواع نوشیدنی و آبمیوه خارجی، مکمل های دارویی و غذایی و موارد دیگر است.
حسینی نژاد مبارزه با قاچاق کالا را امری مهم و در راستای حمایت از تولید ملی، پایان بیکاری و رونق اقتصاد ملی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر این مهم تاکید داشته اند که 'ما اگر بخواهیم تولید داخلی را افزایش داده و واقعا کار ایجاد کنیم، باید مبارزه با قاچاق کالا را امری اساسی تلقی کنیم'.
وی کاهش میزان اشتغال، ضعیف شدن تولیدکنندگان داخلی، اخلال در نظام اقتصادی کشور و کاهش انگیزه سرمایه گذاری را از پیامدهای مهم اقتصادی قاچاق کالا عنوان کرد و گفت : قاچاق کالا موجب محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده دولت، اتلاف منابع ارزی، ضعیف شدن توان پیش بینی اوضاع اقتصادی برای عاملان اقتصادی و ایجاد فضای رقابتی نابرابر برای تولید داخلی، بیکاری و غیره می شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تقدیر از دستگاه های مربوط در حوزه بازرسی از واحدها و کشف کالای قاچاق در استان کرمان یادآور شد: بازرسی های این سازمان در قالب گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و اتحادیه مربوطه انجام می شود و با قوت ادامه دارد.
حسینی نژاد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، فروش کالای قاچاق و غیره مراتب را به شماره تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و ادارت این سازمان مستقر در شهرستان ها اطلاع دهند.
خبرنگار:سمیه حسن شاهی*انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
7440/3029 /1596
کد N1526150

وبگردی