آفتاب

خسارت سه هزار و 460 میلیارد ریالی بلایای طبیعی به بخش کشاورزی دزفول

خسارت سه هزار و 460 میلیارد ریالی بلایای طبیعی به بخش کشاورزی دزفول

دزفول - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حوادث و بلایای طبیعی در 2 سال گذشته افزون بر سه هزار و 460 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده که در نوع خود کم سابقه است.

به گزارش ایرنا احمد زارعی روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت خسارت کشاورزان دزفول در سرسرای جلسات فرمانداری افزود: پارسال 9 حادثه غیر مترقبه در شهرستان دزفول رخ داد و بخش کشاورزی را متحمل 2 هزار و 560 میلیارد ریال خسارت کرد ضمن اینکه طغیان رودخانه دز ناشی از باز شدن دریچه های سد دز در فروردین ماه امسال نیز 900 میلیارد ریال به مزارع و تاسیسات کشاورزی دزفول خسارت وارد کرد.
وی گفت: علاوه بر این طبق اعلام ستاد بحران کشور بخش هایی از خوزستان در سال های اخیر تحت تاثیر عوارض سوء ناشی از خشکسالی قرار گرفته که خسارت ناشی از این پدیده غیر از خسارت حوادثی چون سیل، شیوع آفت و دیگر حوادث است که شهرستان دزفول نیز از آنها متاثر شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول به بند 'و' تبصره سه قانون کشور در خصوص استمهال بدهی کشاورزان و دیگر خسارت دیدگان ناشی از بلایای طبیعی به بانک ها اشاره کرد و افزود: طبق این قانون که از سوی هیات وزیران در مرداد امسال مصوب و ابلاغ شد کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که از بانک ها تسهیلات گرفته اند شامل بخش زراعت، باغبانی ، دام و طیور،جنگل داری و مرتع باید شناسایی و میزان خسارت آنها ارزیابی شود.
زارعی اظهار کرد:با تشکیل کارگروهی به ریاست فرماندار و دبیری جهاد کشاورزی و بانک های عامل خسارت وارده به بخش های مذکور در شهرستان دزفول پس از بررسی به مدیریت بحران خوزستان و کشور ارسال می شود.
وی با بیان اینکه این اقدام در ماه های پیش انجام شده گفت:بانک های عامل اطلاعات لازم شامل اسامی با سود و اطلاعات مورد نیاز تسهیلات بانکی را برای بررسی نهایی به کارگروه مورد نظر ارائه کردند و سامانه بانکی نیز باید نسبت به استمهال وام بانکی خسارت دیدگان مشمول طرح اقدام کند.
در شهرستان دزفول 90 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت وجود دارد که سالانه حدود سه میلیون تن محصول از آنها برداشت می شود.
120 نوع محصول زراعی و باغی در دزفول کشت و تولید می شود.
7278/6068 / 6037
خبرنگار:رقیه کردی **انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
کد N1526139

وبگردی