آفتاب
رئیس امور عشایر کشور:

درآمد سالیانه خانوار عشایر ۷.۵ میلیون تومان افزایش یافت

درآمد سالیانه خانوار عشایر ۷.۵ میلیون تومان افزایش یافت

شیراز- رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در قالب طرح زنجیره امید، درآمد هر خانوار عشایری هفت و نیم میلیون تومان در سال افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش گردهمایی مسؤلان امور عشایر شهرستانهای سراسر کشور در شیراز گفت: بحث عملیاتی زنجیره امید در سازمان امور عشایری در حال انجام است و به عنوان یک طرح دائمی، جاری و بلند مدت مصوب شده است.

رئیس امور عشایر کشور افزود: در سال گذشته بدلیل اجرا طرح زنجیره امید توانستیم ۴۰هزار تن افزایش تولید گوشت داشته باشیم و مقدار تولید آن را از ۱۵۰هزار تن در سال به ۱۹۰هزار تن برسانیم، در این طرح موفق شدیم طرح اصلاح روشهای تغذیه را نهادینه کرده و درآمد هر خانوار عشایری را هفت و نیم میلیون تومان در سال ارتقاء دهیم.

وی افزود: بحث تنوع درآمد و پرورش گیاهان دارویی را به جد دنبال می کنیم و پایلوتهایی در این زمینه در استانها ایجاد کرده ایم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از انواع درآمدهایی که عشایر از پتانسیل خوبی در آن برخوردار است حوزه گردشگری است که در این زمینه شورای عالی عشایری تشکیل کار گروه ویژه گردشگری عشایری را تصویب کرد و دستور العمل آن نیز تبیین و مورد توافق قرار گرفت.

داوری بیان کرد: استفاده از انرژی های پاک و تولید روشنایی عشایر با استفاده از پنل های خورشیدی در دستور کار است و یکی از بهترین نقاطی که استفاده از انرژی پاک و تکنولوژی جدید میتوان استفاده کرد سامانه عشایری است که می تواند از تخریب محیط زیست نیز جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: در حوزه بیمه نیز برای ایجاد امنیت شغلی بطور جدی دنبال بیمه اجتماعی عشایر هستیم و در حال حاضر نیز ۵۵هزار خانوار عشایری تحت حمایت بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان تا پایان سال در قالب وام تولید به عشایر داده می شود  و ۲۲۰دستگاه خودرو شامل ۱۲۰خودرو کمک دار و ۱۰۰ دستگاه تانکر حمل آب به ناوگان سازمان امور عشایری اضافه می شود.

کد N1526113

وبگردی