آفتاب
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

کاهش نرخ معلولیت از اهداف برنامه ششم توسعه است

کاهش نرخ معلولیت از اهداف برنامه ششم توسعه است

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کاهش 20 تا 25 درصدی سالانه نرخ معلولیت در ایران از اهداف مهم برنامه ششم توسعه و از امور مورد تاکید ریاست جمهوری است.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به نرخ معلولیت در کشور، اظهار داشت: غربالگری، انجام آزمایش، مشاوره ژنتیک و ارائه مشاوره قبل از ازدواج از برنامه های مهم در دست اقدام سازمان بهزیستی کشور برای کاهش نرخ معلولیت است.
وی گفت: انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و خودکشی شکل نوین و جدیدی پیدا کرده و این امر تنها مختص ایران نیست.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کاهش آسیب های اجتماعی در ایران مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و از دغدغه های مهم مسئولان اجرایی است.
محسنی بندپی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب برای کاهش، مهار و کنترل انواع آسیب های اجتماعی برخی وزارتخانه ها و سازمان ها از جمله بهزیستی را مکلف کرده و وظایفی برای آنان مشخص شده است.
وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اقدام ها و فعالیت های ارزنده ای را در زمینه کاهش اعتیاد از جمله پیشگیری، مداخله و توانمندسازی معتادان و بازگشت مجدد آنان به جامعه انجام می دهد که یکی از مهمترین آنها اجتماعی کردن مقابله و درمان است.
محسنی بندپی ابراز داشت: طلاق وضعیت نگران کننده ای در کشور دارد و میانگین سنی زنان و مردان مطلقه نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است.
وی بدون دادن آمار طلاق در کشور گفت: سازمان بهزیستی برای کاهش آمار طلاق در حال ارائه آموزش مهارت های زندگی، فرزندپروری، همسرداری و روش های ارتباط و تعامل زوجین با یکدیگر است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: آموزه های دینی یکی از مهمترین ابزارها برای کاهش، کنترل و مهار انواع آسیب های اجتماعی است و ائمه جمعه و جماعات و روحانیان در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارند.
محسنی بندپی افزود: تا پایان سال جاری امکانات و تجهیزات توانبخشی مورد نیاز از جمله ویلچر، سمعک و عصا در اختیار معلولان کهگیلویه و بویراحمد قرار می گیرد.
وی بیان کرد: نگاه مسئولان سازمان بهزیستی کشور به استان های کمتر توسعه یافته از جمله کهگیلویه و بویراحمد ویژه است.
انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور برای شرکت در همایش 2 روزه معاونان امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
کد N1526096

وبگردی