آفتاب

صندوق آب در حوضه آبخیزداری کشور تشکیل می شود

صندوق آب در حوضه آبخیزداری کشور تشکیل می شود

کرج -ایرنا-معاون آبخیز داری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل های کشور از تشکیل صندوق آب در حوضه آبخیزداری کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف مدیریت صحیح منابع آب و آبخیزداری اعمال شود.

به گزارش ایرنا، پرویز گرشاسبی روز چهارشنبه در نشست کارگروه استانی حوضه آبخیرداری که در سالن عمران استانداری البرز برگزار شد،افزود: تجارب حوضه آبخیزداری را در استان های مختلف به انجام رسانده ایم و در تمرینی دو ساله، درصدد فراگیر کردن آنها در کل کشور هستیم.
وی با اشاره به اینکه طرح های حوضه آبخیز در کارون، کرخه،زاینده رود و اترک در قالب الگوی بالاتری در حال انجام است، ادامه داد: این رویکرد در برنامه ششم توسعه، سیاست های وزارت کشور و سازمان محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی نیز الگو قرار گرفته است.
معاون آبخیز داری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل های کشور گفت: امیداست با اجرای این طرح ها و مساعدت استانداری البرز و اداره کل آبخیزداری، در منطقه طالقان روستای طالقان طرح حوضه آبخیز داری را به عنوان پایلوت انجام دهیم.
گرشاسبی گفت: استان البرز مستعد صنعت اکوتورسیم است و امروزه در دنیا از این ظرفیت استفاده می شود که علاوه بر رونق اقتصادی از مهاجرت نیز جلوگیری می شود.
وی در ادامه به اقداماتی که در این حوضه انجام شده اشاره کرد و گفت: به منظور مدیریت جامع حوضه های آبخیز به عنوان الگویی در کشور اقداماتی از قبیل کمیته راهبری، اجرایی و دبیرخانه مدیریت جامع حوضه های آبخیز انجام شده است.
معاون آبخیز داری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل های کشور اجرای طرح جامع آبخیزداری در کارون بزرگ،حوزه اترک، سپید رود و زاینده رود و کرخه با مشارکت 100 درصدی مردم را از جمله گام های برداشته شده در مدیریت آبخیزداری کشور عنوان کرد.
8029/1535 خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
کد N1526050

وبگردی