آفتاب
مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد:

11 هزار استاندارد طی سه سال گذشته در کشور تدوین شده است

11 هزار استاندارد طی سه سال گذشته در کشور تدوین شده است

زنجان - ایرنا - مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد در امور صنعت و ساماندهی امور مربوط به انجمن ها و تشکل ها گفت: از سال 1339تا به امروز حدود 30 هزار استاندارد در کشور تدوین شده که یک سوم آنها شامل 11 هزار مورد، مربوط به سه سال گذشته است.

به گزارش ایرنا، بهروز وکیل الرعایا روز چهارشنبه در مراسم روز جهانی استاندارد در زنجان افزود: با وجود مشکلات متعدد از قبیل تنگناهای مالی حدود یک میلیون واحد صنفی تحت پوشش بازرسی های دقیق کارشناسان این سازمان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: بر این اساس حدود 30 هزار پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع، 100 هزار نمونه برداری از واحدهای صنفی انجام و علاوه بر آن 2 میلیون سلیندر سی ان جی کنترل شده است.
وکیل الرعایا افزود: با توجه به گزارش های اعلام شده به طور میانگین 30 درصد از تولیدات داخلی کشور از قبیل فراورده های دامی، کشاورزی و سوخت به راحتی تلف می شود که نقش مردم در این موضوع اهمیت زیادی دارد.
وی بیان کرد: هم اکنون عمر زیادی از تاسیس سازمان ملی استاندارد می گذرد و در این میان اگر یک سوم برنامه های آن در حوزه فرهنگ سازی اجرا می شد به یقین می توان گفت، 100 درصد وظایف در این بخش تحقق می یافت.

** تولید خودروهای به روز در کشور انتظارات سازمان استاندارد را برآورده می کند
زنجان - ایرنا - مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد در امور صنعت و ساماندهی امور مربوط به انجمن ها و تشکل ها همچنین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تولید خودروهای به روز در کشور بخش بزرگی از انتظارات این سازمان را برآورده و دغدغه های موجود در این بخش را رفع می کند.
بهروز وکیل الرعایا در پاسخ به وضعیت کیفیت خودروهای داخلی، هزینه تولید خودرو در کشور را بالا خواند و گفت: هر چه این هزینه بالاتر می رود مشکلاتی را در بخش های مختلف به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: گام هایی برای رفع تحریم های اعمال شده علیه کشورمان برداشته شده است که این تا حدودی می تواند به انتظاراتی که از صنعت خودرو وجود دارد، پاسخ دهد.
وکیل الرعایا افزود: به تازگی گفت گو هایی با شرکت های خودرو ساز اروپایی انجام شده است که بتوان نسل روز خودروهایی که در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد را در داخل تولید کرد و در اختیار مصرف کنندگان قرار داد.
مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد در امور صنعت و ساماندهی امور مربوط به انجمن ها و تشکل ها در ادامه به وضعیت استانداردسازی تولیدات بخش صنعت کشور نیز اشاره کرد و گفت که بسیاری از صنایع کشور زیربنا و قدمت بالایی دارند اما در بخش های بالا و پایین دستی از حداقل استانداردها برخوردار هستند.
وی بیان کرد: نظام نظارتی ایجاد شده و خروجی آن نشان می دهد خوشبختانه در این چارچوب موفق عمل شده که بخشی از آن مدیون همت خود تولید کنندگان بوده است.
وکیل الرعایا خاطرنشان کرد: در ارتباط با وضعیت آسانسورها نیز نظارت های لازم توسط کارشناسان این سازمان انجام می شود و تولید کنندگان نیز باید ملزم به رعایت قوانین اعلام شده در این بخش باشند.
به گفته این مسئول، همین روند نظارت و حساسیت های جدی در موضوع پله برقی ها نیز وجود دارد.
در پایان این مراسم صاحبان 6 واحد تولیدی و خدماتی نمونه، 9 مدیر کنترل کیفیت و 2 آزمایشگاه و مرکز آموزشی همکار با توجه به معیارهایی که انتخاب شده بودند، تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا، شعار روز جهانی استاندارد، 23 مهر مصادف با 14 اکتبر 2016، ' استانداردها اعتماد سازند ' انتخاب شده است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1526037

وبگردی