آفتاب

عقربه کنفرانس مهندسی برق ایران به ربع قرن رسید

عقربه کنفرانس مهندسی برق ایران به ربع قرن رسید

تهران- ایرنا- بیست و پنجمین کنفرانس مهندسی برق ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اردیبهشت 1396 برگزار می شود.

کنفرانس مهندسی برق، قدیمی­ ترین رویداد علمی کشور در زمینه برق و کامپیوتر است که همه ساله با هدف گردهمایی متخصصان، ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی، آشنایی با مسائل و دستاوردهای روز و دریافت آموزش­ های کوتاه مدت برگزار می­ شود.
دبیر بیست و پنجمین کنفرانس مهندسی برق ایران درباره ویژگی های این دوره از کنفرانس به خبرنگار علمی ایرنا گفت: با توجه به گذشت ربع قرن از اجرای این همایش تخصصی در ایران، برآن آمده ایم تا نقاط ضعف و قوت دوره های گذشته را بررسی و تحلیل کرده و در قالب گزارشی به مخاطبان کنفرانس امسال ارائه کنیم.
دکتر 'محمد توکلی بینا' افزود: این گزارش می تواند علاوه بر بخشیدن عمق و غنای بیشتر، مقدمه یک تغییر رویکرد مثبت در اجرای کنفرانس باشد و جهت آن از سمت کمیت و ارائه مقاله به سوی تخصصی تر شدن و پیوند هرچه بیشتر با صنعت قرار گیرد.
وی تمام دانشجویان و استادان رشته های مهندسی کامپیوتر و شبکه، گرایش های مختلف مهندسی برق مانند کنترل، مخابرات، الکترونیک، مهندسی پزشکی و فعالان صنعتی کشور را به عنوان مخاطبان این همایش ذکر کرد که می توانند با حضور در کنفرانس، علاوه بر استفاده از سخنرانی و ارائه مقالات، در کارگاه های آموزشی آن نیز شرکت کنند.
استاد تمام دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیر خاطرنشان کرد: بیست و پنجمین کنفرانس مهندسی برق ایران در محورهای اصلی الکترونیک، قدرت، مهندسی و علوم کامپیوتر، سیستم های کنترل، سیستم های مخابرات و مهندسی پزشکی تدارک یافته که برای هریک از این محورها، زیرشاخه های متعددی درنظر گرفته شده است.
وی مهلت ارسال مقاله به این کنفرانس را تا 30 آبان ماه ذکر کرد و گفت: سایت دبیرخانه کنفرانس درحال پذیرش مقالات است و نتایج داوری مقالات نیز، اول اسفندماه اعلام می شود و افرادی که مقاله آنها انتخاب شده است، درصورت اعلام داوران مبنی بر لزوم اصلاحات، تا 15 اسفندماه فرصت دارند تا اصلاحات موردنظر را انجام داده و مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.
توکلی برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی را از جمله برنامه های این کنفرانس ذکر کرد و گفت: کارگاه های آموزشی دو روز قبل از برگزاری همایش و در تاریخ 10 و 11 اردیبهشت ماه برپا می شود و حداقل در هر گرایش، یک کارگاه آموزشی خواهیم داشت.
به گفته وی، همزمان با روزهای برگزاری بیست و پنجمین کنفرانس مهندسی برق ایران در تاریخ 12 تا 14 اردیبهشت ماه، نمایشگاه صنعتی از دستاوردها و محصولات نوین حوزه مهندسی برق و کامپیوتر در محل برگزاری کنفرانس برپا خواهد شد.
توکلی خاطرنشان کرد: در روزهای برگزاری کنفرانس علاوه بر استادان مطرح داخلی، تعدادی از دانشمندان شاخص بین المللی در حوزه های برق و کامپیوتر به عنوان سخنران کلیدی حضور خواهند داشت و برخی از استادان خارجی که امکان حضور در ایران نداشته باشند نیز از طریق ویدئو کنفرانس به ارائه مباحث و سخنرانی های خود خواهند پرداخت.
علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد علمی می توانند به نشانی اینترنتی http://icee2017.kntu.ac.ir/fa/ مراجعه کنند.
علمی**1055**1440
خبرنگار: زینب کارگر ** انتشاردهنده: معصومه گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1525858

وبگردی