آفتاب

سامانه ملی ثبت بیماری های روماتولوژی راه اندازی می شود

سامانه ملی ثبت بیماری های روماتولوژی راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- رئیس انجمن علمی روماتولوژی ایران از راه اندازی سامانه ملی ثبت بیماری های روماتولوژی برای نخستین بار در ایران خبر داد و گفت: در این سامانه اطلاعات مربوط به بیماری هایی مانند پوکی استخوان، آرتروز، لوپوس و بهجت جمع آوری می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر احمدرضا جمشیدی روز چهارشنبه در دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین المللی انجمن روماتولوژی ایران با بیان این که در عرصه تشخیص و درمان بیماری های روماتولوژی پیشرفت های قابل توجهی به دست آورده ایم، افزود: متخصصان روماتولوژی ایران از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: همچنین امکانات تشخیصی و درمانی مناسبی در زمینه بیماری های حوزه روماتولوژی در کشور فراهم شده است، از نظر دارویی مشکلی نداریم و هیچ بیماری برای درمان به خارج از کشور اعزام نمی شود.
جمشیدی در خصوص آموزش رشته روماتولوژی نیز گفت: هر ساله متخصصان و دستیاران فوق تخصصی زیادی در کشور آموزش می بینند و فارغ التحصیل می شوند.
رئیس کنگره روماتولوژی ایران همچنین در مورد فعالیت های عرصه پژوهش در روماتولوژی در ایران اظهار کرد: در سال 2014 با تعداد 55 مقاله علمی رتبه 30 دنیا و رتبه چهارم در خاورمیانه در رشته روماتولوژی را به دست آوردیم اما به دلیل افت در تعداد مقالات در سال 2015 و رسیدن تعداد مقالات به 41 مقاله رتبه ایران در سطح بین الملل به رتبه 34 تنزل یافت اما در سطح منطقه همچنان رتبه چهارم را داریم.
دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین المللی انجمن روماتولوژی ایران از امروز 28 مهرماه به مدت سه روز در آرشیو اسناد ملی درحال برگزاری است.
علمی**1834*2017
خبرنگار: ناهید شفیعی*انتشاردهنده: زهره محتشمی پور
کد N1525799

وبگردی