آفتاب

افزایش شناخت مردم در عزاداری امام حسین(ع) تلاش بیشتری می خواهد

افزایش شناخت مردم در عزاداری امام حسین(ع) تلاش بیشتری می خواهد

کرج-ایرنا-رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش معرفت و شناخت مردم در عزاداری های امام حسین (ع) نیازمند تلاش بیشتری است چرا که عاشورا یک فرهنگ و جریان مستمر و دائمی است که اعتقاد به آن موجب سعادت شده و از گمراهی جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمدمبلغی مروجی شامگاه سه شنبه در هیات حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) شهرک آبفای شهرستان فردیس استان البرزافزود: باید در کنار عزاداری برای امام حسین(ع) معرفتمان را نسبت به ابعاد و اجزای حماسه و حقایق عاشورا افزایش دهیم.
وی ادامه داد: بعضی از عزاداری ها غیر شرعی، نادرست و غیر اصولی شکل گرفته است، اقداماتی غیراصولی در عزاداری های عاشورا انجام می شودکه خود مراجع تقلید و مقام معظم رهبری در زمینه آنها هشدار داده اند.
وی اظهار کرد که در فضای مجازی، ماهواره ها و اینترنت با پخش عکس هایی شدت و حدت خونی (قمه زنی ) که ریخته می شود پخش می کنند که به ضررحماسه حسینی و مظلومیت سیدالشهدا (ع ) است.
مبلغی مروجی گفت: ما باید قدرت تصویر از صحنه عاشورا را بالا ببریم تا حقایق عاشورا برای مردم و به ویژه نسل جوان تبیین و بازگو شود.
وی اظهار داشت: در عاشورا حماسه ای بزرگ و فرصتی ارزشمند نهفته است، عاشورا حقیقت ناب است و باید آن را شناخت و معرفت آن را درک کرد.
وی افزود: در منابر و روضه ها باید پیام های انقلابی و حماسی را به مردم و نسل جوان منتقل کرد و در جهت معرفت افزایی گام برداشت و از خرافه و وهن پرهیز شود.
مبلغی مروجی گفت: جوانان قشری از انسانها هستند که استعداد تحول در آنها بیش از سایر افراد وجود دارد زیرا جوانان در طول تاریخ اساس تحرک و تحول در جوامع بوده اند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) واجب است زیرا موسس این عزاداری خود اهل بیت(ع) بوده اند و از آن زمان به بعد توسط شیعیان دنبال شده است.
مبلغی مروجی افزود: امامان در طول تاریخ عنایت داشتند که عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش باید با شور، شعور و احساس برگزار شود.
وی اظهار داشت: صحنه های عاشورا آموزنده و تداعی گر است و شهادت
حضرت علی اصغر(ع) و حضرت علی اکبر(ع) از نمونه هایی است که تاریخ را تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: عزاداری ها باید معقول باشد نه از قالب های غیر صحیح استفاده شود
زیرا در غیر این صورت ضررش بیش از نفعش است.
وی گفت: فلسفه عزاداری امام حسین(ع) باید مورد توجه جوانان قرار گیرد نه اینکه آنها را از واقعیت دور کند.
7413/ 6155خبرنگار: معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1525629

وبگردی