آفتاب
خبر

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات در تهران

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات در تهران

نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات، برای اولین بار در خاورمیانه در تهران برگزار شد. به گزارش دنیای اقتصاد، همایش بین‌المللی تهران ...

گروه بنگاه‌ها:نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات، برای اولین بار در خاورمیانه در تهران برگزار شد. به گزارش دنیای اقتصاد، همایش بین‌المللی تهران 5G با حمایت ویژه همراه اول و مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری و مشارکت شرکت‌های دمنه (DEMNEH) و تلکام وایس (Telekom wise) و اثنا برگزار شد.

 

در این سمینار بین‌المللی که با حضور تصمیم‌سازان و مدیران حوزه تلفن همراه و سخنرانان داخلی و بین‌المللی برگزار شد، استادان دانشگاه و چهره‌هایی همچون عطاالله ملكى تبار رئيس مركز فناورى ارتباطات و امنيت رياست جمهورى، حميدرضا نيكوفر قائم مقام اپراتور همراه اول، «ورنر مور» رئیس انجمن 5gppp، «کیم کیز بش لارسن» معاون رئیس گروه تکنولوژی اقتصادی Dutsch Telekom، جوان عرفانیان عضو هیات‌مدیره و دبیر NGMN و عضو ارشد فنی شرکت Bell mobility کانادا، مینو عابدی مدیر ارشد فنی، اقتصاد و دگرگونی شبکه Dutsch Telekom AG، رضا غیابی مدیرعامل شرکت ایلیافرصت، مونا قاسمیان پروفسور و عضو هیات‌علمی دانشگاه شهیدبهشتی و محقق مدعو دانشگاه کینگز کالج و مرآت شهیدی بنیان‌گذار تلکام وایز سخنرانی کردند.

‎‎ملكى تبار، رئيس مركز فناورى ارتباطات و امنيت رياست جمهورى در این رویداد گفت: ايران اولين كشور در خاورميانه بوده كه موفق به راه‌اندازى خط موبايل شده است. ‎وى در ادامه افزود: صندوق يك ميليارد دلارى سرمايه براى شركت‌هاى دانش‌بنيان در نظر گرفته‌ايم كه اين حمايت دولت را نشان می‌دهد. ‎ملكى تبار افزود: پروژه پايلوت در جزيره كيش با همكارى شركت اريكسون انجام مى‌شود. نيكوفر، قائم مقام اپراتور همراه اول نیز در ادامه با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری اپراتورها گفت: برای GMS,UNTS,LTE,5G تقريبا دوره‌هاى گذار ١٠ ساله در نظر گرفته مى‌شود. ‎وى افزود: ٢٢ سال از عرضه سرويس موبايل در ايران مى‌گذرد و دو سال است که وارد UMTS شده‌ايم. ‎نيكوفر با تاکید بر اهمیت مديريت فناورى از نظر زمان‌‎بندى در يك كشور گفت: همراه اول در اتحاديه جهانى تلفن همراه از ٢٥ عضو رتبه ٢٢ را دارد. غیابی، مدیرعامل شرکت ایلیافرصت نیز در ادامه این برنامه گفت: در حال حاضر 300 هزار کار برای نسل جوان ایران در حال شکل گرفتن است. وی افزود: مجمع استارت‌آپ‌های ایرانی یکی از محرک‌های اصلی این مجموعه است.

کد N1525476

وبگردی