آفتاب

فتاح: 10درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش کمیته امداد هستند

فتاح: 10درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش کمیته امداد هستند

بیرجند - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هم اکنون 10 درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند، این رقم نسبت به متوسط کشوری 6 درصد بیشتر است که نشان از بالا بودن آمار افراد نیازمند در این استان مرزی دارد.

سید پرویز فتاح قره باغی عصر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تلاش می کنیم، آمار مددجویان تحت پوشش را با ارائه آموزش، ایجاد اشتغال، رفع موانع ازدواج، فراهم کردن زمینه تحصیل و ... کاهش یابد و فرهنگ کار و تلاش را در میان آنها ترویج کنیم.
وی تاکید کرد: حرکت ها نباید به سمتی باشد که تعداد افراد تحت پوشش افزایش یابد، این موضوع زیبنده نام بنیانگذار این نهاد نیست باید اقتصاد کشور و بسیاری از امور درست شود.
وی با تاکید بر اینکه این نهاد باید در مسیر اهداف اصلی خود حرکت کند، یادآور شد: فعالیت های این نهاد با کار اداری پیش نمی رود، همکاران ما باید درکارشان مومن و انقلابی باشند.
به گزارش ایرنا، فتاح قره باغی یادآور شد: امام خمینی (ره) کمیته امداد را راه اندازی کردند تا دست عطوفت و مهربانی بر سر نیازمندان کشیده شود.
وی ادامه داد: هدف امام از راه اندازی این نهاد کم کردن تعداد نیازمندان و محرومان جامعه بود و در یکی از سخنرانی های خود اظهار امیدواری کردند،روزی برسیم که فرد تحت پوشش و مددجویی در امداد نباشد تا به کارهای اساسی تر فرهنگی برسیم.
وی اظهار کرد: هرجا انقلابی عمل شد و به مرام امام(ره) در آن مسیر ادامه دادیم کارها درست پیش رفت اکنون کمیته امداد کاری می کند که قرار نبود به این وسعت باشد.
وی اضافه کرد: اشکالات موجود، زوایای اشکالات اقتصادی است بدین معنا که اگر اقتصاد ، اشتغال، واردات و صادرات، تسهیلات بانکی و ... همه بر اساس اصول و منطق اسلامی باشد بسیاری از مسائل حل و از تعداد مراجعان به کمیته امداد کاسته می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کار امداد حاشیه نیست، بلکه متن انقلاب است، افزود: اگر به این کار عمل نکردیم به انقلاب و دین هم عمل نکرده ایم.
فتاح گفت: وظیفه داریم همانند اوایل انقلاب اسلامی به نیازمندان رسیدگی کنیم و رسیدگی به امور باید متواضعانه، خاضعانه، با مهربانی، رفعت و عطوفت همراه باشد.
وی بیان کرد: کمیته امداد یک نهاد انقلابی است و مطمئن هستیم مردمی که اینگونه شکوه و عظمت شیعه را در دنیا در ماه های محرم و رمضان به تصویر می کشند اگر دست به جیب شوند و به زکات، انفاق و صدقه عمل کنند نیازی به کمکهای دیگر نیست.
وی اظهار کرد: اگر رفتار ما مسئولان درست شود، کار مردم هم حل می شود اگر ما مسئولان پای نظام و انقلاب بمانیم مردم اعتماد پیدا می کنند اما اگر مسئولان از مردم جدا شوند صحبت اثر ندارد باید با اعمالمان آنها را به دین دعوت کنیم.
وی عنوان کرد: اقدام های زیادی از سال های گذشته تاکنون در این نهاد انجام شده اما کافی نیست و در کمیته امداد نیازمند یک انقلاب هستیم.
فتاح از مسئولان خواست بیشتر به دیدار نیازمندان و محرومان جامعه بروند زیرا اطلاع از وضعیت معیشت و زندگی نیازمندان سبب می شود مسئولان بیشتر به فکر چاره جویی و رفع مشکل این قشر باشند همچنین تاثیر مثبت معنوی در آنها ایجاد می شود.
بر اساس سر شماری عمومی نفوس و مسکن سال 90جمعیت، خراسان جنوبی 732هزار نفر است که در حال حاضر این رقم به حدود 800هزار نفر می رسد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در طبس گفت: مسئولان خراسان جنوبی پیگیری کنند تا شعبه صندوق قرض الحسنه امداد در این شهرستان ایجاد و منابع مردمی به سمت قرض الحسنه سوق داده شود.
وی در حاشیه شورای کمیته امداد طبس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باید بیشتر بر جذب منابع و انفاق مردمی تاکید شود، زیرا این نهاد دولتی نیست.
وی ادامه داد: فقط بخشی از منابع مالی آن از طریق دولت تامین می شود و طبق قانون باید هزینه شود و بقیه امور این نهاد و تامین نیازهای افراد تحت پوشش از منابع انفاق، صدق و زکات مردمی باید حل و فصل شود.
وی بیان کرد: متوجه باشیم که کمیته امداد محل دایمی برای ماندن افراد تحت پوشش نیست جز آنها که معلولیتی دارند و کسانی که از نظر سنی نمی توانند باید کمک شود تا در سن تکلیف به اشتغال برسند.
* 7557 ** 2047**خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
کد N1525359

وبگردی