آفتاب

قرارداد خرید 'ریل ملی' بین ذوب آهن اصفهان و راه آهن ایران به امضاء رسید

قرارداد خرید 'ریل ملی' بین ذوب آهن اصفهان و راه آهن ایران به امضاء رسید

اصفهان- ایرنا- قرارداد خرید 'ریل ملی' بین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس این قرار داد که در مراسمی از سوی احمد صادقی مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و محسن پور سیدآقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ذوب آهن اصفهان امضاء شد، ذوب آهن اصفهان بعنوان نخستین تولیدکننده ریل در خاورمیانه متعهد است 40 هزار تُن ریل موسوم به 'C33' را تحویل راه آهن دهد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این مراسم گفت: برغم مشکلات شدید مالی در ذوب آهن، خط تولید ریل U33 امروز راه اندازی شد.
صادقی افزود: بخشی از شمش مورد نیاز برای تولید این نوع ریل از خارج خریداری و وارد کشور شده است و بخشی نیز از شرکت فولاد آلیاژی یزد دریافت می شود.
وی ادامه داد: برای تکمیل خط تولید این بخش نیاز بود قسمت های دیگری نیز در ذوب آهن راه اندازی شود که تاکنون بخش سولفورزدایی راه اندازی شده و خط 'VD'نیز تا دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد تا شمش تولید ریل در خود کارخانه دوب آهن تولید شود.
وی تصریح کرد: پس از تولید ریل در این شرکت، تیرآهن های معمولی تا عرض 500 میلی متر و بال پهن تا عرض 300 میلی متر نیز راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: روند برنامه ریزی ذوب آهن تاکنون بر پایه افزایش ظرفیت بوده ولی امروز برای اقتصادی بودن فعالیت ها، تولیدات باید قابل رقابت با تولیدکنندگان دنیا باشد زیرا افزایش ظرفیت های کنونی بسیار بیشتر از نیازهای دنیاست.
صادقی گفت: با شرایط کنونی بازار، کشورهای در عرصه تولید باقی می مانند که بتوانند تولید اقتصادی داشته باشند و یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه تزریق پودر زغال است که اقدامات اجرایی آن در ذوب آهن اصفهان آغاز شده است .
وی تصریح کرد: جهتگیری کنونی ذوب آهن افزایش تولید نیست بلکه اقتصادی کردن تولید است تا قیمت تمام شده را پایین آورد و محصولات خود را به فروش برساند. صادقی خاطرنشان کرد: امسال قیمت فروش ما با قیمت تولیدمان برابر شده که موفقیت بزرگی محسوب می شود ولی این پایان کار نیست چون هزینه های ما نیز باید بطور قابل توجهی کاهش یابد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین با قدردانی از همکاری راه آهن در تولید ریل گفت: یکی از زمینه های موفقیت کشور در بخش زیربناها مساله ریل است و کشورهای توسعه یافته به راه آهن با دید راهبردی نگاه می کنند.
به گزارش ایرنا، قرارداد راه اندازی خط تولید ریل ملی در تیر سال 1393 با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در ذوب آهن به امضا رسید که امروز با گذشت بیش از دو سال، خط تولید آن راه اندازی شده است.
آیین افتتاح رسمی این خط در آینده نزدیک با حضور مسئولان ارشد کشور برگزار می شود.
پ/6027/7139
انتشار محمدرضا شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
کد N1525251

وبگردی