آفتاب
مدیرعامل بیمه سلامت:

دفترچه های کاغذی از علل اصلی تخلفات پزشکی است

دفترچه های کاغذی از علل اصلی تخلفات پزشکی است

اردبیل- ایرنا- مدیرعامل بیمه سلامت گفت: یکی از علل اصلی تخلفات پزشکی وجود دفترچه های کاغذی است به طوری که با حذف آنها بیش از 30 درصد تخلفات کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا محمدجواد کبیر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اردبیل با اشاره به این که چاپ و تهیه دفترچه های کاغذی سالانه 600 میلیارد ریال به سازمان سلامت کشور بار مالی دارد اظهار کرد: برنامه ریزهای خوبی برای حذف دفترچه های کاغذی در سازمان بیمه سلامت صورت گرفته و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش هزینه و تخلفات در این زمینه باشیم.
وی بیان کرد: بعد از بررسی این نتیجه حاصل شد که با کمترین هزینه و ضریب اطمینان بالا با شماره کد ملی و به صورت الکترونیکی بیمه شدگان از خدمات ارائه شده توسط سازمان بهرمند خواهند شد.
وی با اشاره به اجرای این طرح در هفت استان به صورت آزمونه اضافه کرد: حذف تدریجی دفترچه های کاغذی از اول دی ماه امسال در روستاها و شهرها آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود تا آخر سال 96 همه دفترچه های کاغذی در کشور حذف شده و خدمات بر اساس کدملی به صورت الکترونیکی انجام شود.
کبیر طرح تحول سلامت را یک اقدام مبارک و میمون خواند و گفت: مهمتر از اجرای این طرح پایداری طرح است که باید پویا و جامع باشد و ابزارهای پایداری آن فراهم گردد.
مدیرعامل بیمه سلامت تامین منابع مالی مورد نیاز،اصلاح نظام معماری خدمت، کنترل هزینه ها و تضمین بهره مندی مردم از خدمات ارائه شده در حل مشکلات سلامت را چهار ابزار پایداری طرح تحول سلامت عنوان کرد.
وی توسعه مراقبت های اولیه سلامت از طریق ارائه خدمات پزشک خانواده را یک رویکرد راهبردی خواند و گفت: انجام این کار تضمین کننده موفقیت طرح تحول سلامت خواهد بود و تلاش می شود با اختصاص 20 هزار میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح پزشک خانواده اجرایی شود.
وی کنترل هزینه ها را یکی از الویت های سازمان بیمه سلامت اعلام کرد و افزود: حدود پنج میلیون و 800 هزار نفر در سطح کشور همپوشانی بیمه ای دارند و شناسایی و پالایش جمعیت آنها در مناطق روستایی شروع شده و امیدواریم گامهای خوبی تا پایان سال در این زمینه برداشته شود.
وی با اشاره به تحت پوشش بودن 50 درصد جمعیت کشور توسط بیمه سلامت اظهار کرد: 65 درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در مجموع مطالبه سازمان 11 هزار میلیارد ریال و بدهی آن حدود 80 هزار میلیارد ریال است.
دوازدهمین همایش سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران از 27 تا 29 مهرماه به مدت سه روز در اردبیل با هدف بررسی دستاوردهای اجرای بیمه همگانی و طرح تحول سلامت و نیز ارائه راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سازمان بیمه سلامت برگزار می شود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6130/ 1257
کد N1525190

وبگردی