آفتاب
قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت:

راهبرد اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است

راهبرد اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است

قزوین- قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور تولید گفت: راهبرد اصلی نظام با اجرای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی ظهر سه شنبه در مراسم آغاز طرح مشترک سرمایه گذاری بین یک شرکت ایرانی و آلمانی اظهار کرد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تاکید رئیس جمهور در حمایت از صنعت و تولید با تشکیل فرماندهی ستاد مقاومتی گام اساسی در رونق اقتصادی کشور برداشته شود.

وی افزود: بدون شک با رویکرد مسئولان عالی رتبه نظام با حمایت از تولید و سرمایه گذاری بدون شک امسال بهترین دوره برای حمایت از صنعتگران خواهد بود.

رحمانی بیان کرد: به منظور توسعه صادرات و ایجاد فضای بیشتر برای ایجاد اشتغال و تولید در کنار سرمایه گذاری داخلی زمینه حمایت از سرمایه گذاری خارجی هم فراهم شده است و خوشبختانه در پسابرجام با حضور شرکت های خارجی در کشومان هستیم.

وی یادآور شد: تنها در استان قزوین در سال های پسا برجام بیش از ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شده است و این روند قابل قبول تداوم یافته است.

رحمانی تصریح کرد: در اجرای حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی تاکنون ۱۲۰ پروژه برای اجرا در حوزه اقتصاد مقاومتی در دست اجرا و پیگیری است که هفت طرح مهم آن در حوزه وزارت صنایع است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور تولید افزود: همه باید تلاش کنیم در یک کارگروهی موانع تولید را از سر راه برداریم و امروز همه مسئولان یک رسالت مهم و اساسی دارند که آن ایجاد شغل در کشور است.

وی با اشاره به قابلیت های قزوین تصریح کرد: قزوین به دلیل داشتن پتانسیل های زیادی در صنعت و کشاورزی برای ما بسیار مهم است و در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید از بانک ها انتظار داریم حمایت بیشتری را در این زمینه انجام دهند.

رحمانی با اشاره به فراهم بودن بستر سرمایه گذاری در کشور گفت: خوشبختانه زیرساخت های خوبی در کشور ایجاد شده و بهترین قوانین را در حمایت از تولید داریم و با تضمین اصل وفرع سود اقتصادی و سرمایه گذاری ها امنیت بالایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شده است.

 قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور تولید گفت: جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران و قرار گرفتن در اطراف بازارهای منطقه ای با جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب هر سرمایه گذاری را ترغیب می کند تا در آن حضور موثر داشته باشد و این ظرفیت در کمتر کشوری وجود دارد.

وی اظهار کرد: در پذیرش سرمایه گذاری های خارجی چند اصل برای ما مهم است که استفاده از ظرفیت ساخت داخل صادرات و انتقال فناوری و تکنولوژی در اولویت قرار دارد به همین دلیل در همه قراردادهای خارجی پیوست انتقال تکنولوژی زمینه کار است.

رحمانی تصریح کرد: امید داریم شرکت هایی که برای سرمایه گذاری وارد ایران می شوند با تولید محصولات مشترک و کیفی نسیت به صادرات نیز توجه ویژه داشته باشند به همین دلیل باید حداقل ۳۰ درصد محصولاتی که باید توسط شرکت کنندگان خارجی در ایران تولید شود به خارج از کشور صادر شود.

کد N1525107

وبگردی