آفتاب
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد؛

هزینه ۶۰۰میلیاردی چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت/۹۰۰۰میلیارد طلب داریم

هزینه ۶۰۰میلیاردی چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت/۹۰۰۰میلیارد طلب داریم

اردبیل – مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از هزینه ۶۰۰ میلیارد ریالی چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت در طول سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کبیر ظهر سه‌شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۵۰ درصد از جمعیت کشور از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند، اضافه کرد: به منظور بهبود تهیه دارو با دفترچه‌ها سیاست هضم تدریجی در دست اجرا است.

وی افزود: این سیاست در پنج تا هفت استان اجرا می‌شود و امید می‌رود از ابتدای سال آینده تمامی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تحت پوشش طرح قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت  ایران ابراز امیدواری کرد حذف دفترچه و استعلام بر خط بتواند بسیاری از تخلفات و هزینه‌ها را کاهش دهد.

کبیر همچنین به پایش جمعیت روستایی کشور برای پوشش خدمات بیمه و ممانعت از همپوشانی در دریافت خدمات اشاره کرد.

وی در خصوص میزان همپوشانی خدمات بیمه سلامت با سایر نهادهای بیمه‌ای تصریح کرد: این همپوشانی تا حدود زیادی کاهش یافته است.

وی افزود: در واقع همپوشانی محدود به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بیمه روستایی است که در سطح یک از بیمه سلامت و در سطح دو از بیمه تأمین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: قرار است با پایش جمعیت روستایی و به خط کردن نظام خدمات تا پایان سال جاری تا حد قابل‌توجهی وضعیت همپوشانی خدمات بیمه‌ای کشور مرتفع شود.

کبیر از جمله استراتژی‌های اصلی توسعه مراقبت‌های سلامت را از طریق پزشکی خانواده دانست و افزود: در واقع در این طرح پزشک با تیم خود مسئولیت سلامت را بر عهده می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد از محل دو هزار میلیارد تومان خدمات پزشکی خانواده بتوان نسبت به توسعه این طرح و مشارکت بیمه سلامت اقداماتی را اجرایی کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص میزان مطالبات این سازمان از سایر نهادها افزود: در حال حاضر بیمه سلامت ۱۱ هزار میلیارد  ریال از مؤسسات بیمه‌گذار و ۸۰ هزار میلیارد ریال از دستگاه‌ها و بخش دولتی مطالبه دارد.

کبیر افزود: کنترل تقاضا و هزینه‌ها یکی از اعتقادات راسخ سازمان بیمه سلامت است و در واقع باور داریم نمی‌توان بی‌توجه به این موضوع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده شده فرش کرد.

وی متذکر شد: برای مدیریت هزینه‌ها سیاست‌های مداخلات بالینی و خدمات سلامت تعریف می‌شود تا بتوان تعادلی بین هزینه‌ها و مصارف به وجود آورد.

وی بخشی از هزینه‌ها را مربوط به اجرای ارزش نسبی دو کا، بخشی به منابع مصوب و بخشی مرتبط با بیمه‌شدگان جدید دانست و گفت: برای تعادل سازی پیشنهادهایی به مجلس شورای اسلامی مطرح شده و در گام نخست می‌بایست منابع و مصارف متناسب‌سازی شود.

کبیر تصریح کرد: در گام دوم لازم است خط‌مشی ارزش نسبی مشخص شود و در بیمه‌شدگان جدید نیز آزمون وسع برای ارائه خدمات در مراکز دولتی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین از مشارکت این سازمان در طرح‌های غربال‌گری خبر داد و افزود: به ویژه پنج بیماری از جمله سرطان‌هایی که منجر به مرگ‌ومیر می‌شود در این طرح گنجانده شده است.

کد N1525060

وبگردی