آفتاب

سردارجعفری: اقتدار نظام برهمگان ثابت شده است/ تابلوی دوران دفاع مقدس درمقابل چشم دشمن است

سردارجعفری: اقتدار نظام برهمگان ثابت شده است/ تابلوی دوران دفاع مقدس درمقابل چشم دشمن است

بجنورد- ایرنا- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دوران 8 سال دفاع مقدس درس مقاومت و ایستادگی را فرا گرفته ایم گفت: تابلوی این دوران پر افتخار، همچنان در ذهن و مقابل چشم دشمنان است تا جرات طمع به کشور را نداشته باشند.

به گزارش ایرنا سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری سه شنبه در آیین پایانی کنگره سرداران و سه هزار شهید خراسان شمالی اظهار کرد: درس هایی که در هشت سال دفاع مقدس به دشمنان داده ایم به آنان نشان داد که جنگ با نظام جمهوری اسلامی به شکست آن ها ختم می شود.
وی گفت: به همین دلیل است که آن ها هیچ افق روشنی از جنگ با ایران در تحلیل های خود نیافته اند.
وی افزود: اقتدار ملی از بزرگ ترین دستاورد نظام در این دوران است که این اقتدار مدیون خون شهدا است و محور اصلی استقامت هم نه گفتن به نظام سلطه است.
وی نه گفتن به نظام سلطه دشمن را شعار اصلی در انقلاب دانست و گفت: شهدا این دستاورد را برای ما به یادگار گذاشتند و باید هم اکنون قدر شهیدان را بدانیم و هرچه زمان بیشتر می گذرد دستاورد آنان بیشتر روشن می شود.
وی امنیت را مهم ترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس و خون پاک شهدا دانست و افزود: امروز به طور معجزه وار امنیت بی نظیر و پایدار مردمی در کشور حاکم است و اگر در هر جامعه ای امنیت باشد حرکت رو به جلو اتفاق خواهد افتاد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در روزهای اول انقلاب همه دشمنان بسیج شدند تا امنیت را از ما بگیرند و تلاش دشمنان هنوز هم ادامه دارد اما تاکنون موفق نبوده اند.
سردار سرلشکر جعفری اظهار کرد: دشمنان قبل از دوران دفاع مقدس هم در مناطق مختلفی از کشور سعی بر ایجاد ناامنی داشتند و در نهایت یک جنگ بزرگ را بر ما تحمیل کردند.
وی افزود: درس هایی که ملت بزرگ ایران به همه متجاوزان و ظالمان در دوران هشت سال دفاع مقدس داد این بود که ایران، با کشورهای دیگر متفاوت است و اگر کشوری به خاک آنان تجاوز کند همه به میدان خواهند آمد و آنان را رها نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه اگر جنگ به درازا کشید به خاطر ایجاد امنیت پایدار بود، افزود: آمریکایی ها در دهه دوم انقلاب، از جنگ با ما ناامید شده بودند برای همین برنامه هایی دیگری داشتند.
وی به حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواستند به بهانه مبارزه با تروریست به منطقه حمله کنند که در عراق و افغانستان اقداماتی انجام دادند تا ایران را در محاصره نظامی و اطلاعاتی خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه لازم بود حلقه محاصره را در ایران تکمیل کنند افزود: اما با ناامنی هایی که در کشورمان ایجاد کردند خود ناامید شدند و به دنبال فرصت برای تجاوز بودند که حتی نیروی انتظامی ما نیز در حالت آماده باش کامل قرار گرفت اما با این همه قدرت مادی، تجهیزات نظامی، بمب های هسته ای و توانمندی هوایی، بازهم ترسیدند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ترس آنان به خاطر این بود که ما در هشت سال دفاع مقدس جانانه دفاع کرده بودیم و آنان، این درس را از ما یاد گرفته بودند که از نظر نظامی نمی توانند کاری انجام دهند.
وی عامل دیگر شکست آنان را حضور گسترده مردم در تمامی صحنه ها بر اساس اعتقادات و باورهای دینی عنوان کرد و گفت: عامل دیگر نیز شکست آنان در کشورهای عراق و افغانستان بود.
سردار جعفری افزود: عامل شکست آمریکا در این کشور ها نیز مقاومتی بود که مردم این کشورها از جمهوری اسلامی ایران فرا گرفته بودند و توان مقاومت آنان را بالا برده بود.
وی افزود: ایران از نظر ایمان و یکپارچگی مردم در دنیا مثال زدنی است و روحیه ایمان و شهادت طلبی و امید در دل ملت همیشه زنده است.
وی با بیان اینکه ما دیگر تهدید نظامی نداریم افزود: اما متاسفانه کشورهای دیگری نیز همچون عربستان اضافه شده اند و برای ناامنی در ایران هزینه می کنند که اطلاعات گسترده ای داریم عربستان با رژیم صهیونیستی در کنار هم علیه ایران توطئه می کنند.
وی به امنیت در کردستان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: امنیتی که در این استان ها هم اکنون حاکم است همچون امنیت در استان های مرکزی است به همین دلیل باید قدر این امنیت را بدانیم.
وی عزت و اقتدار را از دیگر دستاوردها عنوان کرد و گفت: ایران در کشورهای همچون لبنان، سوریه، عراق، یمن، فلسطین و کشورهای اروپایی و آمریکایی اثراتی داشته و به نوعی انقلاب اسلامی صادر شده است.
وی با اینکه آنان جنگ را تحمیل کردند تا جلوی پیشرفت و آبادانی گرفته شود گفت: در عرصه های مختلف از جمله نظامی، علمی ما را در محاصره و تنگنا قرار دادند اما پیروز از میدان درآمدیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون در مسایل اقتصادی و فرهنگی مشکلاتی داریم که امیدوار هستیم با تلاش دولت مردان این مشکلات را بر طرف کنند.
سردار سرلشکر جعفری به جریان داعش در عراق اشاره کرد و گفت: این گروهک تروریستی و تکفیری چند سالی در چند کیلومتری کربلا بودند اما امروز آخرین شهر این گروهک در حال بازپس گیری است.
وی به راهپیمایی باشکوه اربعین در کربلا اشاره کرد و افزود: این راهپیمایی که همه در آن حضور دارند اثرات عمیقی در جهان اسلام دارد.
سردار لشکر جعفری در ادامه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما وارد مرحله جدید شده ایم که جهاد کبیر گفته می شود و آن اطاعت نکردن از دشمنان و نه گفتن به آن ها است.
وی اظهار کرد: خطری که از جنگ نرم پس از برجام احساس می شود همان خطر نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.
وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسئولان توجهی به این خطر ندارند و ناهماهنگ با رهبری و مردم نگاه به بیرون دارند.
وی افزود: برخی ها دل به غربی ها بسته اند در حالی که خوش بین و ساده اندیش هستند که این نگران کننده و دغدغه است.
وی با بیان اینکه درک و بصیرت خود را نسبت به راه الهی عمیق تر کنید، افزود: این راه باید چراغ راه همه جوامع مختلف بویژه جوامع اسلامی باشد.
کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی چهارمین روز خود را سپری کرد که نخستین روز اجلاسیه آن ویژه بانوان ایثارگر و دومین روز هم ویژه طلاب و دانشجویان بود و روز سوم هم ویژه دانش آموزان و فرهنگیان و روز آخر هم به برنامه های پایانی اختصاص دارد.
استان خراسان شمالی سه هزار و500 شهید، 371 آزاده، 6 هزار و 262 جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
کد N1524879

وبگردی