آفتاب

کشتی ایران - کاشان وارد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد

کشتی ایران - کاشان وارد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد

بندرعباس - با حضور اسحاق جهانگیری کشتی ایران - کاشان وارد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر سه شنبه کشتی ایران – کاشان دارای ۱۵۸ متر طول، ۳۰ متر عرض و ظرفیت حمل ۲۲۰۰ کانتینر ، وارد ناوگان کشتیرانی شد.

کشتی ایران کاشان با ۲۱ گره دریایی سرعت ظرفیت حمل دو هزار و ۲۰۰ کانتینر را دارد. همه مراحل طراحی و ساخت این کشتی به دست متخصصان مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل در شرکت بحر گسترش بندرعباس و مطابق با استانداردهای بین المللی انجام شده است.

کشتی ایران کاشان سومین کشتی اقیانوس پیما بعد از کشتی های ایران اراک و ایران شهرکرد است که در مجتمع ایزوایکو ساخته شده است. مجتمع کشتی سازی فراساحل از مجتمع های بزرگ خاورمیانه است که در زمینه ساخت و تعمیر کشتی های اقیانوس پیما و سازه های نفتی فعالیت دارد.

هم اکنون گواهینامه بین المللی این کشتی پس از موفقیت در آزمایش ها و تست های دریانوردی صادر شده که با صدور آن، کشتی ایران - کاشان اجازه دریانوردی و حمل بار را کسب کرده است.

بیش از این کشتی‌های اقیانوس پیمای ایران - اراک و ایران - شهرکرد در مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران در بندر عباس ساخته شد. تقریبا ۲۵۰ مایل دریایی طی ۵ روز دریانوردی، تست دریانوردی برای این شناور انجام شد که این تست با موفقیت روبرو شد.

هم اکنون یکی از فعالیت های مهم شرکت کشتی سازی خلیج فارس علاوه بر ساخت و تعمیر شناورها ، سکوها و سازه های نفتی و گازی، تعمیر اساسی دکل حفاری دریایی (جک آپ) مختلف و پیشرفته فعال در خلیج فارس است.

کد N1524830

وبگردی