آفتاب

عشق به امام حسین(ع) مهمترین ویژگی شهید باقری بود

عشق به امام حسین(ع) مهمترین ویژگی شهید باقری بود

اراک- ایرنا- پدر شهید علی اکبر باقری گفت: عشق و اردادت به ائمه اطهار(ع) به خصوص امام حسین(ع) مهمترین ویژگی فرزند شهیدم بود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرزند شهیدم عشق وافری به سالار شهیدان و ائمه معصومین (ع) داشت و با حضور خالصانه در آیین های عزاداری حضرت سید الشهدا(ع)حضور می یافت و به پا داشتن نماز اول وقت و کمک به سالخوردگان روستا در امور کشاورزی و شخصی اصرار داشت.
وی ادامه داد: این شهید والا مقام خدمت به خلق را عبادت می دانست و همه تلاشش بر این بود که با حضور در مزارع کشاورزی خدمت به والدین را به بهترین شکل انجام دهد و به دیگر کشاورزان نیز در امور جاری زراعی کمک می کرد.
این پدر شهید بیان کرد: علی اکبر به واسطه اخلاق نیکو و گذشت و فداکاری که داشت، از محبوبیت زیادی در بین اقشار مختلف مردم روستا برخوردار بود به طوری که وقتی خبر شهادتش به گوش مردم رسید تمامی روستا متاثر شدند.
وی اضافه کرد: فرزند شهیدم در ماه های محرم و صفر یکی از مسئولان هیات مذهبی روستا بود و با علاقه خاصی مردم را به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تشویق می کرد.
این پدر شهید ادامه داد: با آغاز جریان انقلاب اسلامی فرزند شهیدم با دوستان و خویشاوند هم سن و سال خود در تظاهرات شرکت می کرد و یک بار نیز به دام ماموران ساواک افتاد و سه روز زندانی بود اما همان روزی که از زندان آزاد شد بازهم در تظاهرات شرکت کرد.
این پدر شهید گفت: علی اکبر یکی از عوامل انتشار و پخش اعلامیه های امام راحل بود و برای این کار شب ها با دوستان خود به شهرستان های همجوار از قبیل خنداب و فراهان سفر می کردند.
وی گفت: فرزند شهیدم با آغاز جنگ تحمیلی در 15 فروردین ماه سال 1360 به صورت داوطلبانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در 17خرداد ماه سال 1362 در مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی وصیت نامه فرزند شهیدش را در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داد که در فرازی از آن آمده است: خواهران و مادران من در میهن اسلامی باید بدانند که دفاع از حریم ناموس یکی از مهمترین اهداف تمام رزمندگان از جنگ با رژیم بعثی است بنابراین از طرف تمام همرزمان خودم از شما خواهران و مادران درخواست می کنم به رعایت حجاب اسلامی و حفظ عفت و پاکدامنی خود همت گمارید.
ما جان خود را در طبق اخلاص قرار داده ایم و برای سربلندی ایران عزیز نبرد می کنیم و انتظار مان از ملت ایران این است که برای ما دعا کنند تا خداوند این هدیه ناقابل را از ما قبول کند.
شهید علی اکبر باقری در 28 مهرماه سال 1333 در شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی متولد و در تیر ماه سال 1362 در مهران به درجه رفیع شدعادت نائل آمد.
استان مرکزی 6300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشاردهنده: مژگان حیدری*
کد N1524589

وبگردی