آفتاب

تکمیل زنجیره ثروت با تشکیل شرکت تعاونی توسعه تجارت غرب کشور

تکمیل زنجیره ثروت با تشکیل شرکت تعاونی توسعه تجارت غرب کشور

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از تشکیل شرکت تعاونی توسعه تجارت غرب کشور به عنوان راهکاری برای تکمیل زنجیره ثروت در استان های غربی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا رحیمی دوشنبه در همایش یک روزه 'نقش تعاونی های غرب کشور در توسعه صادرات با محوریت اقتصاد مقاومتی' در سرسرای اجتماعات کانون کودک و نوجوان استان از ایجاد تعاونی به عنوان راهکاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و با بیان اینکه تجارت عامل دوام تولید است گفت: تجارت در زمینه تجاری، مبادلات تجاری و صادرات به ویژه با کشور عراق باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به اقدامات موثر در حوزه تجارت چمدانی در استان اشاره کرد و افزود: باید درصدد تربیت موثر تجار جوان و انتقال تجربیات به آنان برآییم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بر ورود به بازار عراق نیز تاکید کرد و گفت: برگزاری کارگروه های مربوطه در راستای تجارت و صادرات با عراق از جمله اقداماتی است که در استان انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های پنج استان غربی به خوبی استفاده کرد، اظهارکرد: ظرفیت هایی همچون گردشگری، پشم، فرش و قالی بافی، و فعالیت در زمینه هایی همچون فرآوری زیتون از ظرفیت های استان های غرب کشور است که نباید از آن غفلت شود.
استان کرمانشاه اکنون دو مرز رسمی و پنج بازارچه فعال دارد و شهرستان قصرشیرین امکان اتصال با هر دو بخش کردی و عرب نشین عراق را دارد.
7460/3033/1772 خبرنگار: زهره کریم زاده **انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1524278

وبگردی