آفتاب
علی مطهری:

تربیت دوگانه موجب نفاق در دانش‌آموز می شود

تربیت دوگانه موجب نفاق در دانش‌آموز می شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تربیت دوگانه میان خانه و مدرسه وجود داشته باشد دانش آموز دچار تناقض و نفاق نسبت به خانواده و مدرسه می شود. ‌

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری در گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که در تالار فرهنگ برگزار شد، گفت: پیوند اولیا و مربیان می تواند امر تربیت را تکمیل کند، اما می‌تواند به شکل مقابله ای هم باشد یعنی تربیت دوگانه میان خانه و مدرسه وجود داشته باشد که دانش آموز دچار تناقض شود.

وی با بیان اینکه خطر تربیت دوگانه برای همه ما روشن است، گفت: تربیت دوگانه موجب ایجاد نفاق در دانش‌آموز نسبت به خانواده یا مدرسه می شود و در نتیجه رفتار دوگانه را خواهیم دید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیوند اولیا و مربیان در امر تربیت ضرورت دارد و جایگزینی برای تربیت خانوادگی نمی توان پیدا کرد.

مطهری بیان کرد: در برخی موارد، جلسات اولیا و مربیان تنها به دریافت کمک های مالی منتهی می شود البته با وجود مضیقه‌های اعتباری که در کشور وجود دارد طبیعی است که کمک مالی گرفته شود اما ممکن است آسیب زا باشد.

وی اضافه کرد: گاهی اولیا کمک کلان به مدرسه می کنند و می خواهند روش تربیتی خود را تحمیل کنند، در صورتی که نباید این گونه دخالت وجود داشته باشد. تربیت و روش درست را مدرسه تعیین می کند.

مطهری بیان کرد: باید اصول تربیتی میان خانه و مدرسه وجود داشته باشد و ما باید اصول درست تربیتی را دنبال کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مربی باید فطرت عقل و دل را در میان دانش‌آموزان رشد دهد.

وی با اشاره به عوامل تربیتی بیان کرد: تقویت اراده، ترغیب به کار و ازدواج از فعالیت های تربیتی است که معلمان باید دنبال کنند.

کد N1523854

وبگردی