آفتاب

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گشایش یافت

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گشایش یافت

تبریز - ایرنا - چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز روز دوشنبه با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، 979 ناشر داخلی با 107 هزار عنوان کتاب و 68 ناشر خارجی از 23 کشور با 18 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت هم با حضور 100 ناشر قرآنی در محل نمایشگاه بین المللی این شهر گشایش یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 12 میلیارد ریال بن کتاب با تخفیف ٢٠ درصد در اختیار اهالی فرهنگ و کتابخوانی قرار می گیرد، افزود: امسال بن کتاب به صورت الکترونیکی از سایت http://bon.tibf.irعرضه شده، ضمن این که بن های کتاب تا ١٠ روز پس از پایان نمایشگاه نیز اعتبار دارند و علاقه مندان می توانند با همین بن ها از ١٠ فروشگاه بزرگ کتابفروشی شهر خریداری کنند.
محمد محمدپور ادامه داد: افراد دارای مدرک دیپلم و عموم مردم می توانند تا سقف ٣٠ هزار تومان، فوق دیپلم و لیسانس ٥٠ هزار تومان و بالاتر از لیسانس ١٠٠ هزار تومان بن با تخفیف ٢٠ درصد خریداری کنند، ضمن این که کتب ارایه شده از سوی انتشارات نیز با ٢٠ تا ٣٠ درصدی به فروش خواهد رسید.
همزمان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم برنامه های جنبی متعددی با محوریت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محل سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.
بخشی از این برنامه ها به صورت عمومی و در طول برگزاری نمایشگاه اجرا می شود که از آن جمله می توان به برپایی ایستگاه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان با موضوع کتاب و عاشورا، نمایشگاه عکس محرم و عکس رضوی، نمایشگاه خوشنویسی فرازهایی از خطبه غدیر( سوره صف)، نمایش فیلم های کوتاه قرآنی، برگزاری نمایشگاه آثار ورک شاپ شهرستان مراغه، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع قران اشاره کرد.
همچنین برپایی نمایشگاه بازسازی فاجعه منا با همکاری سازمان حج و زیارت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری نهاد کتابخانه ها، غرفه ویژه اقتصاد مقاومتی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، غرفه ویژه نویسندگان برجسته استان، نمایشگاه آثار تصویر گری آیات قرآنی، اجرای نمایش خیابانی با موضوع محرم از دیگر برنامه هایی است که در طول برگزاری نمایشگاه اجرا خواهد شد.
خوشنویسی فراز هایی از زیارت عاشورا و سوره صف، کارگاه و مسابقه تصویرگری آیات قرانی و پوستر اقتصاد مقاومتی، اجرای نمایش خیابانی با موضوع محرم، نشست معرفی طرح های جایزه ملی کالای ایرانی و اسلامی، برنامه ویژه ناشر برتر استانی، برنامه ویژه معرفی یک نفر از نویسندگان برجسته استان که از سال 1392 تا 1395 بیشترین و تاثیرگذارترین تالیف را داشته اند، نقد و بررسی کتاب 'دا' و تجلیل از عوامل پدیدآورنده کتاب، نشست هم اندیشی مدیران موسسات فرهنگی و هنری قرآنی با مدیر کل ارشاد، همایش چاپ دیجیتال، نشست پایتختی کتاب ایران، عصری با مدافعین حرم و تجلیل از خانواده های آنان با معرفی ستاد مدافعین حرم، محفل قرآنی و رونمایی از اثر جدید موسسه طارق با عنوان شبیر، نشست و افتتاحیه باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان تبریز، تجلیل از برگزیدگان خوشنویسی زیارت عاشورا و سوره صف و تصویرگری آیات قرآنی، برگزاری موسیقی محرم توسط گروه طارق و برپایی محفل قرآنی 'دارالقرآن امام حسین (ع)' از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.
براساس این گزارش، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم از بیست و ششم مهرماه تا اول آبان ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپا خواهد بود.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6132/3071/6183
کد N1523844

وبگردی