آفتاب

ارائه یافته های دانشگاه امیرکبیر در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست

ارائه یافته های دانشگاه امیرکبیر در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست

تهران- ایرنا- آخرین یافته های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست مراکز ورزشی، تفریحی، مذهبی و فرهنگی شهر تهران با رویکرد حفاظت از شهروند و شهر، فردا 27 مهرماه در قالب همایش توسعه سلامت ارائه می شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دبیر اجرایی همایش «توسعه سلامت، ایمنی و محیط زیست در حوزه اماکن تفریحی، ورزشی، مذهبی و فرهنگی شهر» با اشاره به اجرای پروژه مشترک دانشگاه ها با شهرداری، گفت: بر این اساس پروژه مشترک 6 ساله ای میان شهرداری تهران با چهار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، صنعتی شریف و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شد.
نوید معافیان، حوزه واگذارشده به دانشگاه صنعتی امیرکبیر را ایمنی، بهداشت و محیط زیست اماکن فرهنگی، مذهبی، تفریحی و ورزشی ذکر کرد و یادآور شد: بر اساس توافقات صورت گرفته با شهرداری تهران، هر دانشگاهی ملزم است با برگزاری همایش یا نشست تخصصی، یافته های خود را در حوزه های مربوط ارائه دهد که بر این اساس دانشگاه امیرکبیر این همایش را برگزار می کند.
وی در این مورد توضیح داد: در این همایش به موضوعاتی همچون توسعه پایدار شهری در حوزه شهروندی، نقش سلامت، ایمنی و محیط زیست در اماکن عمومی، نقش HSE در اقتصاد مقاومتی در کلان شهرها، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در حوزه اماکن عمومی و شهروندی، چالش ها و پتانسیل های موجود برای ارتقای سطح ایمنی، سلامت و محیط زیست در اماکن تفریحی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی پرداخته می شود.
معافیان افزود: در این همایش که با حضور مسئولانی از وزارتخانه های نیرو، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان پدافند غیرعامل، حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران برگزار می شود، راهکارهای افزایش ایمنی و توسعه سلامت به این مراکز ارائه خواهد شد.
به گفته وی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مدت 18 ماه گذشته بیش از هزار و 300 مرکز مختلف مذهبی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهر تهران را به لحاظ شاخص های ایمنی، بهداشت و محیط زیست مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.
بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، نظام واحدی است که از سوی صنایع برای یکپارچه کردن و رسیدن به دید منطقی و فراگیر در این زمینه برای مدیریت صحیح پیشنهاد شده است.
نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست، یک ابزار مدیریتی موثر برای کنترل و بهبود عملکرد بهداشت، ایمنی و محیط زیست در سازمان ها است که با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و نظام مند به تبیین تاثیر متقابل این حوزه ها پرداخته و از این طریق خطرها و چالش ها را به طور منظم و ساختاری مورد ارزیابی و کنترل قرار داده و روش های پیشگیرانه را ارائه می دهد.
هدف نهایی در نظام مدیریت HSE صیانت از کارکنان و عموم جامعه، حفاظت از محیط زیست و پاسداری از دارایی ها و اعتبار سازمان است.
مدیریت HSE همچنین اهداف اساسی از جمله ایجاد محیط های کاری ایمن، سالم و بدون حادثه، کاهش آلاینده های زیست محیطی، کنترل مواجهه کارکنان با عوامل زیان آور شغلی، ایجاد و توسعه نظام جامع و یکپارچه مدیریت HSE، نهادینه سازی نظام اجرایی مدیریت HSE پیمانکاران، اجرای کارآمد و اثربخش مطالعات شناسایی خطرات، ارزیابی ریسک ها و مدیریت آنها، تبیین مسئولیت ها و اختیارات اجرایی و متعادل سازی منابع، شامل نیروی انسانی، تجهیزات و فعالیت های تولیدی را دنبال می کند.
علمی**1055**1834
دریافت کننده: زینب کارگر ** انتشاردهنده: ناهید شفیعی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1523621

وبگردی