آفتاب
رییس امور قرآنی سازمان اوقاف:

فعالیت های قرآنی مکمل برنامه های آموزشی و تربیتی است

فعالیت های قرآنی مکمل برنامه های آموزشی و تربیتی است

انزلی-ایرنا- رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزاری مسابقات سراسری قرآن و فعالیتهای قرآنی از این دست را مکملی برای برنامه های آموزشی و تربیتی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی شامگاه یکشنبه درحاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم درگفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:برگزاری مسابقات سراسری قران در گیلان، فرصتی برای توسعه جلسات و محافل قرآنی درجهت تربیت حافظان و قاریان این استان است.
وی با اشاره به حضور نام آوران قرآنی گیلانی درمسابقات کشوری و بین المللی گفت: استان گیلان در زمینه قاریان بین المللی و حافظان برتر و همچنین داوران بین المللی قرآن، جایگاه ویژه ای را در کشور به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی یادآور شد: میزبانی این مسابقات در هرسال براساس برنامه ریزی های سازمان به یکی از استانهایی که آمادگی میزبانی مسابقات را داشته باشند واگذار می شود.
وی با اشاره به مشخص بودن میزبانی چهار دوره آینده مسابقات سراسری قرآن کریم درکشور گفت: در مسابقات سراسری قرآن کریم امسال افزون بر 800نفر از قاریان و حافظان باسابقه از 31استان کشور دربخش های برادران و خواهران حضور دارند که این مسابقات از 25 مهرماه تا یکم آبان برای برادران و از دوم تا هفتم آبان ماه نیز برای خواهران برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی برگزاری اینگونه مسابقات را در راستای کشف استعداد های نهفته بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: حضور جوانان دراین مسابقات به عنوان یک رویداد تبلیغی و ترویجی از اهمیت فراوانی برخوردار است .
وی یادآورشد: براساس برنامه ریزی های سازمان اوقاف و امورخیریه کشور سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم دراول اردیبهشت سال آینده درمصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.
به گزارش ایرنا؛ سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور افزون بر 200تن از قاریان برجسته و ممتاز کشوری و بین المللی از 31استان و در رشته های حفظ ، قرائت، ترتیل، مدیحه سرایی، اذان، ابتهال، دعاخوانی و همخوانی قرآن آغاز بکار کرده و تا هفتم آبان ماه ادامه دارد.
6030/7471/3404** خبرنگار: رضا اکبری** انتشاردهنده: محسن اسماعیلی
کد N1523510

وبگردی