آفتاب

نمایندگی دائمی بازرگانی استان اردبیل در مسکو گشایش یافت

نمایندگی دائمی بازرگانی استان اردبیل در مسکو گشایش یافت

مسکو - ایرنا - نمایندگی دائمی همکاری های بازرگانی استان اردبیل برای افزایش روابط اقتصادی این استان با مناطق مختلف روسیه در مسکو پایتخت این کشور گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این مجموعه که روز یکشنبه با حضور هیات استانی به ریاست مجید خدابخش استاندار اردبیل و جمعی از مقام های اتاق بازرگانی مسکو در مجموعه فروشگاهی و نمایشگاهی فود سیتی کار خود را آغاز کرد، با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است.
خدابخش در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش همکاری های تجاری با طرف های روسی اصلی ترین فعالیت برنامه ریزی شده نمایندگی استان اردبیل می باشد و همچنین در رایزنی با شرکت های کشور میزبان نیازسنجی بخش های مختلف برای توسعه روابط انجام خواهد شد که در چارچوب راهبرد الگوی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای افزایش پویایی در این حوزه است.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به مذاکرات هیات استانی با مقام های اتاق های بازرگانی روسیه، مسکو و استان ولگاگراد، گفت: زمینه های فراوانی برای افزایش روابط اقتصادی بین استانی وجود دارد که با توجه به نزدیک بودن ایران و روسیه می توان از مزیت های هزینه اندک حمل و نقل نسبت به رقبای دیگر بهره بگیریم.
وی با اشاره به اعزام گروهی از اعضای هیات استان اردبیل به جمهوری داغستان فدراسیون روسیه برای انجام مذاکرات اقتصادی با طرف های داغستانی گفت که اکنون در این جمهوری زمینه های فراوانی برای همکاری ایجاد شده است که می تواند برای هر دو طرف سودمند باشد.
خدابخش همچنین به برگزاری نشست کاری اعضای هیات استانی با مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از تحولات انجام شده در روابط اقتصادی دو کشور نتیجه تمرکز سفارت جمهوری اسلامی در سه سال گذشته بر ارتقای همکاری ها در این حوزه است، که نتایج زیادی داشته است.
وی تاکید کرد: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، سفارت جمهوری اسلامی با تکیه بر ضرورت گسترش ابعاد همکاری های اقتصادی با روسیه، سطح روابط بین استانی را بسیار بالا برده و در بسیاری از موارد یک بنیانگذاری جدید انجام گرفته است، به گونه ای که فرصت های گسترده و بسیار تازه ای در این بخش پیش روی بخش خصوصی قرار گرفته و باید از آن بهره بگیریم.
هیات استان اردبیل متشکل از نمایندگان بخش های مختلف بازرگانی، صنعتی و سرمایه گذاری این استان پس از مذاکرات فشرده با طرف های روسی و تفاهم های به دست آمده، برای توسعه همکاری ها با جمهوری آذربایجان در چارچوب یک سفر سه روزه راهی شهر باکو شدند.
اروپام ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا
کد N1523345

وبگردی