آفتاب

رئیس پلیس پیشگیری ناجا: رفتار آمرانه و غیرمشارکتی نمی تواند در تامین امنیت نقش ایفا کند

رئیس پلیس پیشگیری ناجا: رفتار آمرانه و غیرمشارکتی نمی تواند در تامین امنیت نقش ایفا کند

زنجان- ایرنا- رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دیگر ساختارهای سنتی، رفتارهای آمرانه و الگوهای غیرمشارکتی نمی تواند در جلب اعتماد مردم و تامین نظم و امنیت نقش ایفا کند.

سردار محمد شرفی روز یکشنبه در همایش سالانه روسای کلانتریها و فرماندهان پاسگاههای فرماندهی انتظامی استان زنجان بر استفاده از ظرفیتهای مردمی در زمینه پیشگری از جرایم و تامین امنیت تاکید و بیان کرد: تجربه نشان داده هرکجا مردم پای کار بوده اند مشکلی وجود نداشته بنابراین برای رفع کاستیها، مشکلات و رشد و تعالی کشور باید از ظرفیتهای مردمی بهره گرفت.
وی افزود: امسال نیروی انتظامی پنج اولویت منبعث از رهنودها و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی را در حوزه پلیس پیشیگری بکار گرفت و توانسته در حوزه های اقتصاد مقاومتی، مواد مخدر، آموزش، صیانت و سلامت اداری به توفیقات خوبی دست یابد.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این موفقیتها در افزایش سطح رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی همچنین گفت: در تامین امنیت که مایه آرامش و آسایش عموم مردم و رشد و شکوفایی هر چه بهتر و بیشتر کشور است باید همه احساس مسئولیت کنند.
سردار شرفی افزود: مقوله مهم امنیت در حقیقت یکی از اصول اساسی زندگی و بستری مهم و ارزشمند برای رشد و تعالی انسانها و کشورهاست و تمام آحاد جامعه در برقراری، حفظ و ارتقا نظم و امنیت نقش اساسی دارند.
وی امنیت روحی و روانی افراد را نیز مهم توصیف و بیان کرد: امنیت روحی و روانی بر اساس فعالیتهای مثبت و اعمال صالح در افراد متجلی می شود و در واقع انسان با تکیه بر قدرت لایزال و بیکران الهی به آرامش واقعی می رسد.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پلیس جامعه محور و مشارکتی با خلاقیت و برخورداری از تعامل و جلب اعتماد مردم می تواند در تامین نظم و امنیت در حوزه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به موفقیتهای بهتر و بیشتری دست یابد.
وی همچنین به امنیت مطلوب در زنجان اشاره و بیان کرد: زنجان به رغم اینکه در شاهراه و کریدور غرب و شرق قرار گرفته از استانهای امن و کم وقوع جرم در کشور است.
خبرنگار: پرویز غفاری**انتشاردهنده: حسین کریم زاده
597/3001/1858
کد N1523022

وبگردی