آفتاب
فرماندار پارس‌آباد در گفتگو با مهر؛

زلزله پارس‌آباد خسارت جانی نداشت/اعزام اکیپ‌های امدادی و عملیاتی

زلزله پارس‌آباد خسارت جانی نداشت/اعزام اکیپ‌های امدادی و عملیاتی

پارس‌آباد – فرماندار پارس‌آباد با اشاره به وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری در این شهرستان تاکید کرد که این زمین لرزه هیچگونه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

اکبر صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: کانون اصلی این زمین لرزه که در عمق ۲۴ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، شهرستان پارس آباد بوده با این وجود هیچ خسارت جانی را در سطح مناطق شهری و روستایی این شهرستان شاهد نبوده ایم.

وی با اشاره به سایر خسارت های وارد شده در پی وقوع این زمین لرزه متذکر شد: بیشتر خسارت ها ترک خوردگی و نیز چند مورد تخریب واحدهای مسکونی و غیرمسکونی بوده است.

فرماندار پارس آباد در خصوص خسارت های ایجاد شده در بخش تاسیسات شهری و زیربنایی تصریح کرد: میزان خسارت ها به تاسیسات شهری و زیربنایی نیز بسیار کمتر بوده اما هنوز در این زمینه برآوردهای کاملی انجام نشده است.

وی با اشاره به اعزام اکیپ های کارشناسی برای برآورد آخرین وضعیت و خسارت های احتمالی عنوان کرد: از اولین دقایق وقوع زلزله اکیپ های امدادی و عملیاتی نیز برای امدادرسانی به مناطق شهری و روستایی اعزام شده اند.

صمدی با تاکید بر اینکه زمین لرزه صبح امروز باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان این شهرستان شده بود، وضعیت کنونی این شهرستان را آرام دانست.

وی در عین حال از تمام شهروندان این شهرستان خواست که با آرامش کامل به نکات ایمنی توجه داشته و در صورت نیاز با نهادهای امدادی و عملیاتی تماس بگیرند.

کد N1522916

وبگردی