آفتاب

استاندار: احیای 615 واحد صنعتی قزوین غیرفعال در دستور کار قرار دارد

استاندار: احیای 615 واحد صنعتی قزوین غیرفعال در دستور کار قرار دارد

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: احیا و بازگشت به چرخه تولید 615 واحد صنعتی غیرفعال این استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، افزود: از این تعداد واحد 512 واحد کوچک ، 72 واحد متوسط هستند و سایر نیز جزو واحدهای بزرگ محسوب می شوند.
نماینده عالی دولت در استان قزوین خاطرنشان کرد:یکی از رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید در راستای تقویت تولید، احیای واحدهای صنعتی غیرفعال است که در گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده اند.
وی اظهار کرد: تلاش داریم تا زمینه را برای احیای واحدهایی را که امکان بازگشت به تولید دارند، فراهم کنیم در غیر این صورت آنها را به واگذاری و ایجاد یک زمینه جدید تولیدی تشویق خواهیم کرد.
همتی همچنین گفت: بیشتر واحدهای تولیدی بزرگ غیرفعال استان قزوین جزو آن دسته از واحدهایی هستند که در دوره واگذاری های گذشته دچار صدمه و آسیب شده اند.
وی، اشتغال واحدهای غیرفعال تولیدی استان قزوین را 20 هزار نفر خواند و افزود: در حال حاضر یک هزار و 244 واحد تولیدی در این استان نیز نیمه فعال هستند که تلاش داریم تا این دسته از صنایع را نیز به فعالیت کامل برسانیم.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به وجود 487 واحد تولیدی در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی بیشتر از 50 درصد در این استان، گفت: 375 واحد از این تعداد مربوط به صنایع کوچک هستند که تسهیلات بانکی آنها را به مرحله تکمیل و راه اندازی خواهد رساند.
همتی با بیان این که اعطای تسهیلات سرمایه در گردش می تواند موجب تحول در تولید و اشتغال استان قزوین شود، اظهار کرد: بیش از دو هزار بنگاه اقتصادی قزوین برای دریافت تسهیلات بانکی طرح بهین یاب که در راستای حمایت از تولید طراحی شده است، ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد، با هماهنگی های به عمل آمده با معاون اول رئیس جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور، 350 واحد تولیدی در استان نیز به شکل جداگانه تسهیلات سرمایه در گردش دریافت خواهند کرد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه بخشی از توانمندی های اقتصادی استان هنوز به صورت بالقوه باقی مانده که در این راستا باید به ظرفیت نهفته در برخی بخش های صنعت و کشاورزی اشاره کرد، اظهار داشت: به عنوان نمونه، ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان قزوین 106 هزار تن در سال است که در حال حاضر نیمی از این رقم تولید می شود و می توان با ارائه تسهیلات بانکی باقی این ظرفیت را نیز به راه انداخت.
وی در پایان یادآور شد: در جریان سفر رئیس جمهوری به قزوین در مهره ماه جاری نیز قول دادیم تا یک هزار بنگاه اقتصادی استان را فعال و راه اندازی کنیم که برای تحقق این هدف به حمایت های بانک ها نیازمند هستیم.
استان قزوین دارای سه هزار و 500 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری است.
شبک **3013/ 6128 **1917**خبرنگار: رضا اولادی** تنظیم کننده: وحید مقدم سلیمی** انتشار دهنده : سیدمحمد باقر نوربخش
کد N1522372

وبگردی