آفتاب
معاون خبری ایرنا:

جذب مخاطب خاص، هدف کانال های خبری ایرنا در شبکه های اجتماعی است

جذب مخاطب خاص، هدف کانال های خبری ایرنا در شبکه های اجتماعی است

تهران - ایرنا - معاون خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با تاکید برنقش غیرقابل انکار شبکه های اجتماعی در فضای آزاد اطلاع رسانی گفت: جذب مخاطب خاص، هدف کانال های خبری ایرنا در شبکه های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود نوری، شنبه درهفدهمین گردهمایی روسای مراکزاستان های ایرنا افزود: کیفیت گرایی در عضوگیری کانال های خبری ایرنا بر کمیت اعضا ارجحیت دارد.
وی سیاست خبرگزاری جمهوری اسلامی در این حوزه را جذب مخاطب خاص دانست و تصریح کرد: هدف ایرنا جذب اقشار تاثیرگذار بر بطن جامعه است.
نوری، عملکرد ایرنا در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را قابل قبول دانست و گفت: انتشار بلافاصله اخبار ایرنا توسط کانال های دیگر در فضای مجازی نشان از اعتماد و دلیلی بر عملکرد مطلوب کانال های خبری این خبرگزاری در فضای باز جریان اطلاعات است.
به گفته وی، تعداد اعضای کانال های خبری برخی از خبرگزاری های کشور در شبکه های مجازی جعلی است و این نشان از توجه این کانال ها بر کمیت گرایی صرف دارد.
معاون خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به شکوفایی و متحول شدن مراکز استان های ایرنا در دولت یازدهم گفت: تولیدات متنوع مراکز و دفاتر استان های ایرنا در قالب خبر، گزارش خبری و تصویری، یادداشت، بولتن و چندرسانه ای قابل تقدیر است.
نوری تمرکز بربحث انتخابات، نشان دادن دستاوردهای دولت و ملموس کردن این تلاش ها برای مردم از اهداف شش ماهه دوم سال 95 سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) عنوان کرد.

* تاکید مدیرکل اخبار استان های ایرنا بر لزوم حضور فعال مدیران و خبرنگاران در شبکه های اجتماعی
علی حیدری مدیرکل اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: خبرگزاری ایرنا در تلاش است تا با حرکت به سمت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به سمت هرچه تخصصی تر شدن حرکت کند.
وی افزود: همه مدیران دفاتر و مراکز خبرگزاری ایرنا در استان های کشور باید در شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشند و به سمت تولیداتی منطبق بر ذائقه مخاطبان حرکت کنند.
به گفته حیدری، داشتن مهارت نویسندگی مدیران شبکه ها و کانال های خبری ایرنا و انجام بهینه وظایف دروازه بانی اخبار و اطلاعات برای نگارش خوب و منطبق با سبک های خبری در این حوزه ضروری است.
وی در مورد تفاوت کانال های ارتباطی نیز گفت: باید مخاطبان، سلایق و علاقه مندی آن ها به نوع کانال ها را بشناسیم، برای مثال اگر مخاطب ما فعالان اقتصادی هستند باید مطالب مرتبطی مانند قیمت طلا و ارز و.. را تهیه و منتشر کنیم.
مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری ایرنا بر لزوم شناخت مدیران مراکز و دفاتر ایرنا از فضای عمومی جهان تاکید کرد و افزود: شناخت رخدادهای جهان و بازخوردهای جهانی، منطقه ای، کشوری و استانی بسیار مهم است و این نکات باید در اخباری که در کانال های خبری ایرنا منتشر می شود ، مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین اهمیت صفحه عکس و شرح آن را یادآور شد و افزود: مدیران استانی ایرنا باید به روزآمد بودن صفحه عکس، کیفیت عکس ها و داشتن شرح عکس مناسب اهمیت دهند ضمن اینکه نباید از تک عکس های ارسالی از طریق ربات عکس ایرنا هم غافل شد زیرا این عکس ها نیز دارای اثرگذاری قابل تاملی هستند.
حیدری همچنین از روسای مراکز و دفاتر ایرنا در سراسر کشور خواست تا اخبار را در بازه های زمانی مشخص و به موقع در کانال های ایرنا منتشر کنند و به یکباره حجم زیادی از لینک اخبار را در کانال ها انتشار ندهند.
وی در مورد میزگردهای خبری که در مراکز و دفاتر استان ها برگزار می شود نیز گفت: پیش از برگزاری این میزگردها حتما موضوع به مرکز اطلاع داده شود و در تنظیم موضوع میزگردها از شیوه خبری استفاده نشود.
حیدری همچنین لزوم آگاهی و شناخت مدیران استانی ایرنا از پیشینه، سوابق و فعالیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی را مهم ارزیابی کرد و افزود: شناخت این موضوعات برای ارائه اطلاعات لازم در مورد ایرنا به مخاطبان و مهمانان از جمله مسئولان استانی و برقراری پیوند بهینه با مدیران ارشد استان ها بسیار ضروری است.
هفدهمین گردهمایی مدیران مراکز و دفاتر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از امروز شنبه (24مهر) در سازمان مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز و تا فردا ادامه دارد.
خبرنگاران: یحیی معماری و مهدی مقدر - انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
تهرام**6539//9343**1348
کد N1522163

وبگردی