آفتاب
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

هشت هزار میلیارد تومان به بهداشت و درمان کشور اختصاص یافت

هشت هزار میلیارد تومان به بهداشت و درمان کشور اختصاص یافت

رشت - ایرنا - رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: هشت هزار میلیارد تومان اعتبار به بهداشت و درمان کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نوبخت روز شنبه در نشست روز جهانی غذا در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت افزود: این مبلغ با کمک مجلس و دولت به بهداشت و درمان کشور با توجه به معوقه های نیروها، اختصاص یافته است.
وی با بیان این که رقم خوبی برای پرداخت معوقه های نیروها اختصاص یافته است، اظهار کرد: با این مبلغ معوقات نیروها در دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت می شود.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام در کشور خاطر نشان کرد: دولت با اجرای این طرح به مردم خدمت بزرگی کرده است.
وی با بیان این که جهت گیری دولت در حوزه بهداشت و درمان کمک به مردم است، تصریح کرد: دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان دستاوردهای خوبی دارد.
*تشکیل ستاد ویژه ای برای رفع مشکل مردم در سراوان رشت
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آلودگی های دو رودخانه زرجوب و گوهر رود در کلانشهر رشت اظهار کرد: بایستی ستاد ویژه ای برای رفع آلودگی های این دو رودخانه و مشکل دفن زباله در سراوان رشت تشکیل شود.
نوبخت با تاکید بر این مطلب که بایستی با کار جهادی برای رفع آلودگی رودخانه های یاد شده و مشکل مردم در سروان رشت اقدام شود، تصریح کرد: رفع مشکلات مردم، وظیفه ما مسوولان است که بایستی تمام سعی و تلاش مان را بکار گیریم.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در نشست روز جهانی غذا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت تغذیه سالم اظهار کرد: بدن سالم، به تغذیه سالم وابسته است.
وی با بیان این که گرسنگی یک گرفتاری و سوء تغذیه یک مشکل دیگر است، تصریح کرد: با توجه به آمار یونیسف ، بیش از 80 درصد کودکان سوء تغذیه دارند و این یک پدیده جهانی است.
نوبخت بروز بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت و فشار خون را وابسته به نوع تغذیه دانست و یادآور شد: بر اساس مطالعات ایران، از هر دو نفر افراد بالای 60 سال یک نفر دارای فشار خون هستند.
وی با بیان این که سکته مغزی و قلبی تهدیدکننده انسان ها است، خاطر نشان کرد: آموزش و اطلاع رسانی برای پیشگیری از این بیماری ها و شیوه تغذیه صحیح نقش مهمی دارد که بایستی مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که نهادینه شدن بسیاری از مسایل فرهنگی بایستی از مهدهای کودک آغاز شود، تصریح کرد: تغذیه سالم برای پیشگیری از بیماری هایی از جمله دیابت و فشار خون را باید برای کودکان آموزش دهیم.
در پایان این مراسم از چهار واحد تولیدی دارای نشان استاندارد با لوح تقدیر قدردانی شد.
15 اکتبر مصادف با 24 مهر روز جهانی غذا نام گرفته است.
آب و هوا در حال تغییر است و کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند شعار امسال روز جهانی غذا است.
خبرنگار:شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
کد N1522042

وبگردی