آفتاب

عکس| توئیت معنا دار نیروی دریایی آمریکا درباره ترکیه و واکنش گسترده کاربران

عکس| توئیت معنا دار نیروی دریایی آمریکا درباره ترکیه و واکنش گسترده کاربران

انتشار یک تصویر در توئیتر به مناسبت دویست و چهل و یکمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی آمریکا که کشته شدن سربازان حامل پرچم ترکیه در سواحل طرابلس را روایت می کند، با واکنش مخاطبان شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزارش خبرآنلاین، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به مناسبت دویست و چهل و یکمین سالگرد تاسیس این نیرو، در صفحه توییتر خود تصویری را به اشتراک گذاشت که در آن سربازان نیروی دریایی آمریکا طی سال‌های 1801 الی 1805 در سواحل طرابلس، در حال کشتار سربازان حامل پرچم ترکیه هستند.

 

خبرگزاری آناتولی رسانه رسمی دولت ترکیه در این زمینه نوشت: به اشتراک گذاشتن این تصویر نمادین توسط نیروی دریایی آمریکا با واکنش شدید کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده است.
نقاشی به کار گرفته شده در این تصویر مربوط به جنگ اول با بربرها است که طی سال های 1801 الی 1805 میان ایالات متحده و دولت‌های بربری (مراکش، جزایر، تونس و لیبی) که تحت حاکمیت امپراطوری عثمانی بوده اند، رخ داده است.
لازم به ذکر است که آمریکا در این جنگ پیروز شد و به دنبال آن از پرداخت مالیات به دزدان دریایی بربری معاف شده بود.
هنوز انگیزه و دلیل یادآوری این حادثه تاریخی که در آن پرچم ترکیه نقش شده، به بهانه سالگرد تاسیس نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، به درستی مشخص نیست. با این حال کاربران ترک و خارجی شبکه‌های اجتماعی انتشار چنین تصویری را در وضعیت کنونی که روابط میان ترکیه و آمریکا در موقعیتی حساس قرار دارد، مناسب ندانسته و نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

49310

کد N1521943

وبگردی