آفتاب

صادرات از مرزهای خسروی و پرویزخان به روال سابق بازگشت

صادرات از مرزهای خسروی و پرویزخان به روال سابق بازگشت

قصرشیرین- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: صادرات کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان که به علت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی محدود شده بود از امروز 24 مهر با لغو این محدودیت، به روال سابق خود بازگشت.

نعمت الله نازپرورده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز بازرگانان می توانند بدون هرگونه محدودیت نسبت به صادرات کالا از مرزهای خسروی و پرویزخان اقدام کنند.
وی ادامه داد: مرزهای پرویزخان و خسروی رسمی هستند و تعطیلی آنها امکانپذیر نیست لذا بازرگانان حتی در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز نسبت به صادرات در این مرزها با توجه به پذیرش کالا از سوی طرف عراقی فعالیت داشتند.
معاون فرماندار قصرشیرین گفت: محدودیت تنها برای صادرات کالا بود و در این مدت ترانزیت سوخت بدون وقفه و طبق روال گذشته از مرزهای قصرشیرین به عراق انجام می شد.
روزانه هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی پرویزخان و 300 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق تردد می کنند. 54 درصد حجم صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود. همچنین بطور میانگین روزانه 250 مسافر از طریق این مرز به اقلیم کردستان عراق تردد می کنند.
قصرشیرین با 27 هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده: حسین کریم زاده
7079/3012/3033/1858
کد N1521634

وبگردی