آفتاب

وسترن دیجیتال با سری سبز و آبی وارد بازار SSD شد

وسترن دیجیتال با سری سبز و آبی وارد بازار SSD شد

وسترن دیجیتال یکی از شناخته‌شده‏ترین و معتبرترین برندهای بازار هارد دیسک است اما از آنجا که حافظه‏های پرسرعت‏تر SSD روزبه‏روز در حال ...

فارنت:وسترن دیجیتال یکی از شناخته‌شده‏ترین و معتبرترین برندهای بازار هارد دیسک است اما از آنجا که حافظه‏های پرسرعت‏تر SSD روزبه‏روز در حال ارزان‏تر شدن هستند این شرکت تصمیم گرفته در این دسته بازار نیز وارد شود. اگر به خاطر داشته باشید وسترن دیجیتال سال آینده شرکت رقیب خود سن‏دیسک را خریداری کرد. به این ترتیب این شرکت اولین قدم را برای ورود به بازار SSDها برداشت و حالا با اولین حافظه‏های سری آبی و سبز در هر دو شکل M.2 2280 و 5/ 2 اینچی 7 میلی‏متری رسما به بازار وارد می‏شود.

 

در سری آبی یا Performance این حافظه‏ها در سه ظرفیت 250 گیگابایت، 500 گیگابایت و یک ترابایتی عرضه خواهند شد. وسترن دیجیتال وعده سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب 545 و 525 مگابایت بر ثانیه را داده و عمر آنها را نیز 400 ترابایت نوشتن و 75/ 1 میلیون ساعت اعلام کرده است. این حافظه‏ها با سه سال ضمانت عرضه خواهند شد. SSDهای آبی وسترن از قیمت 80دلار برای نسخه 250 گیگابایتی تا 300 دلار برای ظرفیت یک ترابایتی عرضه می‏شوند. اما حافظه‏های سبز کم‏مصرف قرار است چندماه بعد عرضه شده و با وجود سرعت مشابه 540 مگابایت بر ثانیه خواندن و 405 مگابایت بر ثانیه نوشتن عمر تنها 80 ترابایت دارند. وسترن دیجیتال هنوز قیمت این حافظه‏ها را اعلام نکرده است. همچنین خبری از سری قرمز در حافظه‏های SSD نیست، چرا که ظاهرا سرورها هنوز استفاده از حافظه‏های هارد دیسک حجیم و ارزان‏تر را ترجیح می‏دهند.

کد N1521479

وبگردی