آفتاب
رئیس مرکزملی استعدادهای درخشان ودانش پژوهان:

مکتب امام حسین (ع) برای همه قشرهای جامعه الگو ارائه کرده است

مکتب امام حسین (ع) برای همه قشرهای جامعه الگو ارائه کرده است

شیراز- ایرنا- رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مکتب امام حسین (ع) برای همه قشرهای جامعه الگو ارائه کرده است، گفت: از ایثار و جانفشانی جوانی همچون علی اکبر(ع) در راه ولایت گرفته تا صبر و استقامت زینب کبری (س) هر یک الگویی برای زنان و مردان جامعه اسلامی است.

به گزارش ایرنا مهری سویزی، عصر جمعه در آیین تجمع بزرگ زینبیون در حرم مطهر سید علاالدین حسین(ع) در شیراز بیان کرد: کسانی وفاداران به امام حسین (ع) هستند که در زندگی فردی و اجتماعی آنها، مکتب این امام معصوم (ع) جاری و ساری است.
وی اضافه کرد: برای منحرف نشدن از مکتب امام حسین (ع) باید منشور عاشورا را برای همگان تبیین کنیم زیرا در این منشور مردان و زنان گرانقدری وجود دارند که امروز هرکدام از افراد جامعه می تواند به تناسب یکی از این شخصیت ها را انتخاب و از آنها الگو برداری کند.
این استاد حوزه و دانشگاه، افزود: راهیابی به مکتب امام حسین (ع) و شناخت منشور عاشورا نیازمند برخورداری از 2 ویژگی مهم، بصیرت برای شناخت و شجاعت برای اقدام است.
سویزی ادامه داد: در این میان اگر بصیرت برای تشخیص حق باشد اما شجاعت برای اقدام نباشد، حرکت در مسیر مکتب امام حسین (ع) ناقص و ابتر است و دیگر ویژگی نیز از بین می رود.
وی، افزود: در در زمره امت اسلام و مکتب امام حسین (ع) قرار گرفتن، مرز نمی شناسد و هر کس در هر زمان و مکان می تواند با جاری بودن در مسیر حرکت امام حسین(ع) جزو امت آن حضرت باشد.
او با اشاره به اینکه امت رابطه خود را با ولایت و اخوت مردم معنا می دهد و برای سعادت جامعه گام بر می دارد، بیان داشت: راه امام حسین (ع) راه پر رنج و سختی است و نیاز به شکیبایی همه جانبه دارد به گونه ای که صبر در مقابل طمع، تجملگرایی، جاذبه های نفسانی، شهوت و دشمن، تبدیل به زهد و شجاعت می شود.
رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امروز جامعه ما باید همانند برگزاری عزاداری باشکوه برای امام حسین (ع) در وفاداری و الگوگیری از آن امام بزرگوار نیز شاخص باشد و در این زمینه زنان ما نقش مهم و موثری دارند.
وی افزود: امروز زنان ما باید با اتصال معرفتی به جریان عاشورا و الگوگیری از حضرت زینب (س) خانواده و محیط جامعه خود را زینب گونه تربیت و هدایت کنند و در این زمینه اثر جدی و مستقیم داشته باشند.
سویزی اظهارداشت: اگر انسان به درستی تربیت نشود، زیاده خواهی او را از پا در می آورد و به خاری می کشاند.
در تجمع بزرگ زینبیون که با شعار 'لبیک یا زینب' برگزار شد بیش از پنج هزار نفر از بانوان ولایی شهر شیراز حضور داشتند.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
3002 /6118
کد N1521368

وبگردی