آفتاب
خطیب جمعه شهرکرد:

اجتماع بزرگ عزاداران شیعیه تیری بر چشم دشمنان اسلام است

اجتماع بزرگ عزاداران شیعیه تیری بر چشم دشمنان اسلام است

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در کشور و دنیا تیری بر چشم دشمنان اسلام و موجب جوشش خون امت اسلامی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه شهرکرد افزود: کوفیان در دوران خلافت بنی امیه ادعای تقوا و خداپرستی داشتند و کلام خدا را نیز با صوت زیبا تلاوت می کردند ولی با بیعت فرزندان پیامبر (ص) دچار لغزش و انحراف شدند.
وی مادیات و دنیا پرستی بنی امیه و مردم کوفه را منجر به فاجعه کربلا و شهادت سیدالشهدا (ع) دانست و توضیح داد: برای زنده نگه داشتن و احیای اسلام ناب محمدی (ص) نیاز به قیام عاشورا و نثار جان شیرین اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش بود.
امام جمعه شهرکرد افزود: خاندان بنی امیه امروز نیز با گذشت بیش از یکهزار سال برای کسب قدرت دنیا به جان اسلام افتاده اند و درصدد کمرنگ کردن اصول دین هستند.
خطیب جمعه شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر نیز استکبار جهانی با چیدمان مهره های استبدادی تکفیری داعش در بین امت اسلامی سعی در اسلام هراسی در ملل جهان را دارد که به یاری خدا این دسیسه راه به جایی نخواهد برد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، فرهنگ اسلامی را فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام امروز با تهاجم و شبیخون فرهنگی قصد بی اثر کردن غیرت اسلامی و بی هویت کردن عظمت مسلمین را دارد که با بیداری کشورهای اسلامی در منطقه دسیسه استکبار متزلزل و درحال نابودی است.
امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از خطبه های نمارجمعه دغدغه و نگرانی مردم استان را حق آبه و سهم برداشت آب عنوان کرد و تصریح کرد: مردم استان مطمئن باشند که مسئولان دغدغه و نگرانی آنها را به مسئولان ارشد و وزارتخانه مربوطه منتقل کرده اند و پیگیر موضوع هستند.
امام جمعه شهرکرد مردم استان را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد و گفت: برداشت آب نباید موجب اختلاف و دغدغه اصلی مردم تبدیل شود.
وی مردم چهارمحال و بختیاری را قانع به حق خود دانست و تاکید کرد: باید مسئولان و متولیان نیز بدون فوت وقت با نصب کنتور هوشمند حق آبه تخصیصی استان را مشخص و شفاف سازی کنند.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021
کد N1521189

وبگردی