آفتاب

عزاداری مردم همدان در روز سوم شهادت امام حسین (ع) بی نظیر است

عزاداری مردم همدان در روز سوم شهادت امام حسین (ع) بی نظیر است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: عزاداری مردم همدان در روز سوم شهادت امام حسین (ع) و دیگر شهدای دشت کربلا در کشور بی نظیر است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با تقدیر از حضور پر شور مردم دارالمومنین همدان در مراسم های عزاداری امام حسین(ع) عنوان کرد: امیدواریم در عزاداری سال های آینده در دسته های عزاداری بیشتر به جای کوبیدن طبل ها به مدیحه سرایی پرداخته شود.
وی با بیان اینکه وضعیت حجاب بانوان در عزاداری های امسال بهتر از سال گذشته بود عنوان کرد: هنوز به عمق جنگ عاشورا پرداخته نشده است و از کنار نهضت خون های ریخته شده در کربلا ساده عبور می شود.
وی گفت: جنگ کربلا جنگ فقر و غنا و نور و ظلمت بود که این جنگ تا دامنه قیامت ساری و جاری خواهد بود.
آیت الله طه محمدی اضافه کرد: هم اکنون 300 میلیون مسلمان کشته راه قساوت می شوند و این به خاطر عقد اخوت سران عرب با رژیم صهیونیستی اسرائیل است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان کرد: امام حسین(ع) در کربلا جنگید تا به انسان بفهماند سرمایه روحی مهمترین دارایی انسان است و امروز کسانی که میلیون ها تومان حقوق می گیرند این سرمایه روحی را ندارند و انسان بدون این سرمایه فقیر خواهد بود.
آیت الله طه محمدی با بیان اینکه درس های عاشورا باید برای مردم تبیین شود عنوان کرد: عاشورا یک جنگ معمولی نبود، بلکه پر از عبرت بود که باید مورد توجه قرار بگیرد.
نمازجمعه در 23 نقطه از استان همدان برگزار می شود.
7530/6993
خبرنگار: راحله دهقانی/ انتشار دهنده: اکبر بهاروند
کد N1521188

وبگردی