آفتاب
خطیب جمعه رشت:

کاهش خرافات و ناهنجاری در عزاداری های امسال چشمگیر بود

کاهش خرافات و ناهنجاری در عزاداری های امسال چشمگیر بود

رشت- ایرنا- امام جمعه موقت رشت ضمن قدردانی از برگزاری باشکوه آئین پاسداشت نهضت عاشورا در گیلان گفت: کاهش خرافات، منکرات و ناهنجاریها در عزاداریهای امسال چشمگیر بود و این موضوع نشان ازشور و شعور حسینی در مراسم امسال دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیع زاده در خطبه های آئین عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه افزود: هر چقدر نظام اسلامی رو به جلو حرکت می کند و اهداف قیام عاشورا مطرح می شود مردم توجه بیشتری نموده و درک و معرفت آنان نسبت به قیام عاشورا افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: اگر مسیر راه همچنان با درک و معرفت عمیق نسبت به نهضت عاشورا ادامه یابد، این جامعه هرگز به خود باختگی فرهنگی دچار نخواهد شد.
وی با تاکید بر این موضوع که خودباختگی فرهنگی، با بهره گیری از الگوی عاشورا قابل پیشگیری است افزود: اقدامات فرهنگی نیازمند شرایط و زمینه است که خوشبختانه نظام اسلامی با دارابودن پشتوانه و امکانات غنی و با تکیه بر الگوهای یادشده می تواند شرایط را به نفع خویش تغییر دهد.
شفیع زاده با اشاره به بمباران مراسم عزاداران یمنی ، این حادثه را دردآور خواند و این موضوع را برای جامعه جهانی شرم آور توصیف کرد.
مدیرکل استاندارد گیلان نیز درسخنان پیش از خطبه های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته رشت بمناسبت بیست و دوم مهرماه روز جهانی استاندارد تاکید کرد: کنترل صد در صدی بازار تنها و تنها با مشارکت مردم امکان پذیر است.
داریوش اشکانی پور افزود: این مشارکت با آگاهی و آشنایی مردم با قوانین استاندارد قوام می یابد .
وی از مردم خواست در کنترل بازار یاریگر این اداره کل باشند و در خرید اجناس تنها به نشان استاندارد تکیه نکنند بلکه حتما کد 10 رقمی درج شده را نیز مورد اهتمام قرار دهند.
وی همچنین تاکید کرد : همه وسایل شهربازی ها و آسانسور ها می بایست بازرسی و گواهی ایمنی دریافت کنند.
اشکانی پور ادامه داد: وضعیت شهربازی های پلمپ شده تا مادامی که وسایل خویش را با امکانات و قوانین ایمنی تطبیق ندهند، تغییر نخواهد کرد.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار دهنده : نصراله ابراهیمی
1881/6070
کد N1521179

وبگردی