آفتاب
امام جمعه سنندج:

اطاعت از اوامر الهی ضامن موفقیت انسان در زندگی است

اطاعت از اوامر الهی ضامن موفقیت انسان در زندگی است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: اطاعت از اوامر الهی ضامن موفقیت انسان در زندگی و رستگاری در قیامت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: بی شک در صورت پیروی از دستورات خداوند، سعادت دینا و قیامت را کسب خواهیم کرد و از ناهنجاری های اجتماعی مصون خواهیم بود.
وی با اشاره به آیه 36 سوره نسا، گفت: خداوند در این آیه 10 فرمان و امر را بیان می کند و مومنین را به اجرای این دستورات توصیه کرده است.
ماموستا خدایی اظهار کرد: اولین امر خدا در این آیه، این است که با اخلاص و بدون ریا بندگی کنیم و برای ایزد منان شریک قائل نشویم.
وی دومین امر خدا را نیکی در حق پدر و مادر ذکر کرد و افزود: خداوند فرمان داده تا زمانی که والدین زنده هستند با مهربانی و عطوفت با آنها رفتار کنیم و باعث رنجش خاطر آنها نشویم.
او رابطه نیک و حسنه با اقوام و خویشان را سومین دستور خدا در این آیه عنوان کرد و گفت: باید سعی کنیم صله رحم را از زندگی روزمره کنار نگذاریم چون باعث دوری دل ها و افزایش کینه و دشمنی خواهد شد.
امام جمعه سنندج ادامه داد: چهارمین امر خدا در آیه اشاره شده، کمک به یتیمان و نوازش آنان و محبت در حق آنان است.
ماموستا خدایی اظهار کرد: اوامر پنجم، ششم و هفتم در این آیه به لزوم رفتار درست و انسان دوستانه در حق همسایه اشاره می کند و تاکید خداوند بر این امر نشان از اهمیت اخلاق نیک در برخورد با همسایه است؛ بنابراین باید طوری رفتار کنیم که همسایه از دست و زبان ما در امان باشد.
وی ادامه داد: کمک به دوست و همدم و احترام به وی هشتمین امر خدا در آیه 36 سوره نسا است.
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه نهمین امر خدا در آیه بیان شده، تکریم و کمک به مسافر و از راه مانده است، اضافه کرد: تلاش کنیم این عادت پسندیده را دوباره در جامعه زنده کنیم.
وی گفت: دهمین دستور خدا در این آیه، توجه و محبت به زیردستان و خدمتکاران و ظلم نکردن در حق آنان است.
امام جمعه سنندج همچنین بیان کرد: خداوند از کسی که تکبر داشته باشد و خود را از دیگران برتر بداند متنفر است؛ پس مراقب باشیم در رفتار خود با دیگران دچار غرور نشویم.
7355/1904
** خبرنگار: وریا کرمی
** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1521169

وبگردی