آفتاب

امام جمعه گرگان: سخنان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) فلسفه قیام عاشورا را تبیین کرد

امام جمعه گرگان: سخنان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) فلسفه قیام عاشورا را تبیین کرد

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با بیان این که علت حضور خاندان امام حسین (ع) در حادثه کربلا، بعد از عاشورا بر همگان مشخص شد، گفت: حرکت کاروان اسرا و سخنان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) فلسفه قیام عاشورا را تبیین کرد.

به گزارش ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر افزود: روضه ها و سخنان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در مسیر حرکت کاروان اسرا و بر ملا کردن جنایات ستمگران ، دلیل عمده همراهی خانواده سید الشهدا در حادثه کربلا بود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حرکت کاروان اسرا و سخنان حضرت زینب (س) باعث ماندگار کربلا و هدف قیام امام حسین (ع) بود.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در دوره ای که ستم و خفقان در بلاد اسلامی حاکم شده بود و کسی جرات نمی کرد در خصوص حادثه کربلا و اسلام حرفی بزند، سخنان امام سجاد (ع) باعث شد تا مردم از ستمگری دشمنان در حق خاندان پیامبر مکرم اسلام (ص) آگاه شوند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: سخنان امام سجاد (ع) در مورد خاندان یزید باعث شد تا مردم نسبت به ظلم و ستم های آنان بیشتر آگاه شده و این خاندان رسوا شود.
به گفته امام جمعه گرگان، این گونه است که با همه ظلم و ستمی که به خاندان امام حسین (ع) در کربلا و دوران اسارت وارد شد، اما زینب (س) در سخنان و خطبه های خود بارها حرف و سخن از دیدن زیبایی ها در کربلا گفت.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین در خصوص هدف از قیام عاشورا اظهارداشت: بیعت نکردن با کفار و ظالمان زمان، بیان ظلم و ستم حاکمان زمان و تبیین مسئولیت مسلمانان در برابر ظلم و ترویج احکام دین از اهداف این قیام بود.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به دوران امام حسن (ع) و امام حسین (ع) اضافه کرد: شرایط امام حسین (ع) با شرایط زمان امام حسن (ع) فرق داشت و امام حسین (ع) نمی توانست بدون جنگ و مبارزه در برابر این ظلم و جنایت قیام و ایستادگی کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که اگر امام حسین (ع) ایستادگی و مقاومت نمی کرد و از مبارزه با دشمنان دست می کشید، باز هم ستمگران در پی به شهادت رساندن آن حضرت بودند، افزود: نسل جوان برای آگاهی بیشتر از قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) باید به دنبال منابع معتبر و افراد مطلع و آگاه باشند.
امام جمعه گرگان هدف همه ائمه (ع) را دعوت مردم به اسلام بیان کرد و گفت: اما شرایط در هر دوره ای متفاوت با دوره های قبل از خود بود.
3014/1648
خبرنگار : مجید میهن دوست **انتشاردهنده: پری سالارنیا
کد N1521167

وبگردی