آفتاب
مهدی آقاجانی در گفتگو با مهر:

فیلمنامه «باغ طوطی» را می‌نویسم/ «در پیکر» در جشنواره فیلم کوتاه

فیلمنامه «باغ طوطی» را می‌نویسم/ «در پیکر» در جشنواره فیلم کوتاه

کارگردان فیلم کوتاه «در پیکر» با اشاره به اینکه به دنبال ساخت اولین اثر سینمایی خود است، توضیح داد به زودی نگارش فیلمنامه سینمایی «باغ طوطی» را به پایان می رساند.

مهدی آقاجانی کارگردان انیمیشن و فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین پروژه های خود گفت: ساخت فیلم کوتاه «در پیکر» مدتی است به پایان رسیده و اولین نمایش آن در جشنواره فیلم کوتاه خواهد بود. این فیلم کوتاه کاملا رئال نیست و در آن از انیمیشن نیز استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه «در پیکر» در ۲۴ دقیقه ساخته شده است، بیان کرد: داستان «درپیکر» براساس زندگی زن و مردی جوان روایت می‌شود که بسیار غیر معمول است و داستان در ادامه زیرساختی فلسفی روایت می‌شود.

این کارگردان جوان توضیح داد: در حال حاضر برنامه ای برای تولید انیمیشن ندارم، اما در آینده حتما دست به تولید انیمیشن می زنم. البته در همه آثاری که تولید می کنم از انیمیشن نیز استفاده می کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه ای با نام «باغ طوطی» به عنوان اولین اثر سینمایی خود هستم که امیدوارم بعد از پایان نگارش شرایط برای ساخت آن فراهم شود. در تلاش هستم تا فیلمنامه مناسبی بنویسم و هرچه سریعتر درخواست مجوز کارگردانی ام را به سازمان سینمایی ارائه دهم.

این فیلمساز تاکید کرد: فیلمنامه ای که در دست نگارش دارم دارای فضای انیمیشن و خیال پردازانه است  و با توجه به ساختار و مضمون این اثر و تکنیکی که برای ساخت آن به کار گرفته می شود، می توانم بگویم کمتر کسی در سینمای ایران سراغ چنین فیلم هایی می رود.

آقاجانی در پایان گفت: فیلمنامه «باغ طوطی» دغدغه محیط زیستی را دنبال می کند و از فضای رویاپردازانه برخوردار است. براساس داستان، این فیلم قرار است در تهران فیلمبرداری شود، البته بخشی از سکانس های آن باید در یک باغ فیلمبرداری شود که نمی دانم این باغ را در کدام نقطه کشور پیدا کنم.

کد N1520981

وبگردی